اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد

تولید 250 هزار اصله نهال در جنوب کرمان/ صدور سند مالکیت 55 هزار هکتار اراضی ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای انجام پروژه‌های بیابان‌زدایی مانند احداث بادشکن در اطراف مزارع 250 هزار اصله نهال در جنوب کرمان طی نیمه نخست سال جاری تولید شده است.

تولید 250 هزار اصله نهال در جنوب کرمان/ صدور سند مالکیت 55 هزار هکتار اراضی ملی

عزیزالله افشاری‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان طی نیمه نخست سال جاری اظهار داشت: در راستای انجام پروژه‌های بیابان‌زدایی مانند احداث بادشکن در اطراف مزارع 250 هزار اصله نهال تولید شده است.

وی افزود: همچنین برای مقابله با پدیده شوم هجوم ماسه‌های روان «طوفان شن و ماسه» در یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج پروژه مدیریت هرز آب اجرا شده است.

افشاری‌زاده با اعلام خبر صدور سند مالکیت برای 55 هزار هکتار از اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی تصریح کرد: 327 هکتار زمین از اراضی ملی نیز به بنیاد مسکن در قالب طرح هادی روستایی اختصاص داده شده است.

وی ابراز داشت: به مدیریت‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی جنوب کرمان در راستای طرح توسعه بخش کشاورزی و انجام طرح‌های کشاورزی چندمنظوره، زراعت، پرواربندی گوساله و بره 280 هکتار زمین از اراضی ملی اختصاص داده شده است.

افشاری‌زاده با اشاره به جلوگیری از تصرف بیش از یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی ملی گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای اجرای 11 پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه‌های آبخیز سد و خارج سد نیز اختصاص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همچنین مجوز بهره‌برداری 195 هزار کیلوگرم از گیاهان دارویی و مرتعی مانند آویشن، بادام کوهی، شیرین‌بیان و ... صادر شده است.

افشاری‌زاده بیان کرد: پروژه جنگل‌کاری با نهال در شهرستان‌های جیرفت و منوجان با اعتبار بیش از یک‌میلیارد و 580 میلیون ریال در بیش از 64 هکتار توسط این اداره کل اجرا شده است.

وی گفت: در منطقه جنوب کرمان پروژه‌های حصارکشی به منظور حفاظت از ذخیر‌ه‌گاه‌های ژنتیکی و جنگل‌های منطقه به طول 6 هزار و 563 متر با اعتبار بیش از 3 هزار میلیون ریال اجرا شده است.

انتهای پیام//ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول