اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

تحقق شعار تولید ملی به حمایت از نخبگان بستگی دارد

خبرگزاری فارس: یک مخترع گفت: تحقق شعار ملی سال جاری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تا اندازه زیادی به حمایت از نخبگان بستگی دارد.

تحقق شعار تولید ملی به حمایت از نخبگان بستگی دارد

ادریس فلاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه به مشکلات کشور و تحریم‌های دشمن، عنوان شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی را برای سال جاری انتخاب کردند که تحقق منویات ایشان و عملی شدن این شعار در گروی توجه به نخبگان است.

وی که دستگاه برس‌زنی چاه‌های عمیق را اختراع کرده است، ادامه داد: در کشور ما نخبگان و مخترعان زیادی هستند لذا چنانچه امکانات و فضای کار مورد نیاز آنها تامین شود علاوه بر خودشان برای اعضای خانواده خود نیز اشتغال ایجاد می‌کنند تا به سرباری برای جامعه تبدیل نشوند.

فلاحی یکی از راهکارهای امید بخشیدن به مخترعان را حمایت رسانه‌های جمعی دانست و بیان داشت: چنانچه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به معرفی طرح‌های نو و تشریح مزیت آنها بپردازند، مخترعان برای تداوم فعالیت‌های خود امیدوار شده و به دلیل بی‌توجهی مسئولان فعالیت‌ها، تحقیقات و مطالعات خود را نیمه‌کاره رها نمی‌کنند.

این مخترع با بیان اینکه با جلب همکاری نخبگان و مبتکران می‌توان از سد تحریم‌ها عبور کرد، بیان داشت: هم‌اکنون دشمنان برای عقب نگه‌داشتن کشورمان در امور علمی، صنعتی و ... تلاش می‌کنند ولی می‌توان با بهره‌‌گیری از جوانان خلاق و ایده‌پرداز این توطئه‌ها را خنثی کرد.

مخترع دستگاه‌ برس‌زنی چاه‌های عمیق در تشریح این دستگاه گفت: این وسیله به طور کامل ایرانی بوده و هیچ‌گونه نمونه‌ای در بازار داخلی و خارجی ندارد به طوری که فناوری آن متکی بر استعداد، ابتکار عمل و تلاش روزافزون به دست آمده است.

وی ادامه داد: این دستگاه برای برس‌زنی و رفع گرفتگی شیارهای چاه مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به طراحی مناسب و حرکت ضربه‌ای که دارد، منجر به رفع رسوبات و افزایش جریان عبوری آب به داخل چاه می‌شود.

این مخترع قیمت دستگاه ساخته خود را 12 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: چنانچه این دستگاه با کمک مسئولان در کشورمان به تولید انبوه برسد قیمت آن به مراتب پایین‌تر می‌آید و امکان عرضه آن به مناطق مختلف کشور با بهایی مناسب فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول