اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

نمایش تولیدات علمی در ویترین‌های ملی و بین‌المللی ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مشکل استان بوشهر نداشتن یک مرکز برای نمایش تولیدات علمی در ویترین‌های ملی و بین‌المللی است و دلیل عدم پیشرفت و توسعه مطلوب در استان نیز همین خلأ بوده است.

نمایش تولیدات علمی در ویترین‌های ملی و بین‌المللی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت: توسعه علمی ایران اسلامی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که تمامی مسئولان باید برای ترقی و رشد همه جانبه کشور در مسیر آن کوشا باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: همکاری و پیگیری بیشتر به منظور حمایت از نخبگان و فعالان علمی استان از مسائل مهمی است که بنده مدنظر دارم و تمامی مسئولان در حوزه‌های مختلف برای تحقق این امر باید کوشا باشند.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: حمایت از طرح‌های علمی ممکن است همیشه با موفقیت و سودآوری همراه نباشد و نمی‌گوییم اگر حمایت انجام بگیرد خوب است بلکه می‌گوییم این کار باید حتما صورت بگیرد و باید زمینه را برای ظهور خلاقیت نخبگان استان هموار کنیم.

وی گفت: از قبل ارتباطاتی با نخبگان استان، تشکل‌ها و مراکز علمی خصوصاً پارک علم و فناوری خلیج فارس داشته‌ایم و تا حدودی با موانع و مشکلات نخبگان استان آشنا هستیم و در همین راستا رفع این مشکلات را اساسی‌ترین و محوری‌ترین هدف خود قرار داده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان بوشهر ابراز داشت: امروز مشکل ما در استان بوشهر نداشتن یک مرکز به‌منظور نمایش تولیدات علمی در ویترین‌های ملی و بین‌المللی و معرفی آنها برای مصرف‌کننده است تا بتوانند سرمایه‌گذاری و استفاده کنند و دلیل عدم پیشرفت و توسعه مطلوب در استان نیز همین خلأ بوده است.

موسوی‌نژاد با اشاره به ضرورت مطالعات علمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان تصریح کرد: ما باید از سرمایه‌ها و داشته‌هایمان مثل زمین‌های شور و دریا و هوای مرطوب و شرجی و گونه‌های گیاهی استفاده مثبت کرده و با مطالعه و بسترسازی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، زمینه حضور و سرمایه‌گذاری آنها را فراهم کنیم.

وی متذکر شد: صحبت‌هایی با عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور داشته‌ایم و ایشان قول داده‌اند تاسیس یک مرکز علمی، پژوهشی در زمینه انرژی و فناوری هسته‌ای در استان بوشهر را پیگیری کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر نمونه‌ای از تولیدات و دستاوردهای اعضای پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر در محل پارک و یا داخل فرودگاه‌ها، سمینارها و همایش‌های بین‌المللی به نمایش گذاشته شود تاثیری مهم در معرفی سطح علمی استان دارد.

موسوی‌نژاد با تاکید بر لزوم و ضرورت ایجاد خلاقیت گفت: ایجاد خلاقیت و عدم تقلید یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در توسعه و ارتقای سطح علمی جامعه است، چون هر جا تقلید باشد تولید و خلاقیت جایگاهی ندارد.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس می‌تواند ارتباط دهنده مراکز علمی، پژوهشی و مصرف‌کننده‌ها باشد و مسئولان باید با برگزاری جلسات و بحث‌های کارشناسی این بستر را فراهم کنند.

موسوی‌نژاد افزود: باید هسته‌های علمی متشکل از صاحب‌نظران در زمینه‌های مختلف برای مطالعه موضوعات مختلف شکل گیرد و این هسته‌ها تصمیم‌گیری در خصوص تمامی جنبه‌های موضوعات را به‌طور جدی پیگیری کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش انرژی به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی وجود دارد و با خلاقیت‌ها و مطالعات علمی می‌توانیم این مشکلات را رفع کنیم.

این مسئول ادامه داد: در بحث سرمایه‌گذاری در استان بوشهر به شدت محروم هستیم و دلیلش این است که نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم که برای توسعه استان وارد صحنه شوند و امروز وظیفه داریم با متولیان سرمایه‌گذاری استان رایزنی کنیم.

وی متذکر شد: در مناطقی که امنیت کم است و شرارت‌های بیشتری به‌وجود می‌آید باید به این نکته توجه داشته باشیم که ذهن‌های خلاق و مبتکر هم زیاد است و می‌توان از زیرکی، زکاوت و هوشمندی افرادی که از آنها استفاده نشده و به سمت منفی به‌کارگرفته شده، در مسیر مثبت استفاده کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بانکی ویژه امور علمی تاسیس شده تا سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان علمی بتوانند خدمات و تسهیلات بانکی بهتری دریافت کنند.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول