اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف حفظ سلامت ساکنان

جیرفت کمربند خود را از کشت‌های گلخانه‌ای پاک می‌کند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: مرکز بهداشت و اداره محیط زیست جیرفت از کشت مجدد گلخانه‌ها در کمربندی جیرفت که سلامت ساکنان را به خطر انداخته بود، جلوگیری کردند.

جیرفت کمربند خود را از کشت‌های گلخانه‌ای پاک می‌کند

مجید رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: صدمه زدن به محیط زیست و بهداشت عمومی جامعه، اشاعه بیماری‌ها و به خطر انداختن سلامت مردم جامعه هم خارج از قوانین موضوعه بین‌المللی است و هم خارج از انصاف به طوری که در راستای حفاظت از این حقوق سازمان‌هایی مانند محیط زیست و بهداشت جهانی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در شهرستان جیرفت تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب با استفاده از موقعیت‌های اجتماعی از طریق‌های مختلف حدود 400 هکتار زمین‌ در حاشیه شهر به ویژه کمربندی برای کاشت علوفه گرفتند و بدون اخذ مجوز لازم آن‌ها را تغییر کاربری داده و اقدام به احداث گلخانه جالیزی کردند.

رستمی تصریح کرد: از ابتدای راه‌اندازی این مراکز تاکنون هزاران نفر از مردم مظلوم این دیار که محل زندگی و تحصیل آن‌ها نزدیک این گلخانه‌ها است به بیماری‌های مسری مبتلا شدند و علاوه بر مشکلات جسمی و پوستی هزینه‌های مالی گزافی متحمل شدند.

وی خاطر نشان کرد: مرکز بهداشت و اداره محیط زیست به وظیفه قانونی و از همه مهم‌تر انسانی خود عمل کردند و از کشت مجدد در این گلخانه‌ها جلوگیری کردند.

دادستان عومی و انقلاب جیرفت گفت: این زمین‌ها برای ایجاد کمربند سبز و مقابله با بادهای موسمی 120 روزه تابستانی که از سمت استان سیستان و بلوچستان می‌وزد به این افراد واگذار شده است اما با این تغییر کاربری سلامتی مردم را به مخاطره انداختند.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول