اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد

ارائه راهکارهایی مناسب برای جلوگیری از پخش تصاویر ضد ارزشی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از توزیع لباس‌ها و لوازم‌التحریرهای دارای تصاویر مستهجن و نامناسب تاکید کرد.

ارائه راهکارهایی مناسب برای جلوگیری از پخش تصاویر ضد ارزشی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی عصر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج اظهار کرد: پرداختن به مسائلی در رابطه با جلوگیری از پخش تصاویر ضدارزشی و نقش رسانه در مبارزه فرهنگی با پدیده قاچاق باید در اولویت‌ کاری مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بازار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان عرضه و توزیع کالاهایی خارج از سیستم قاچاق که دارای آثار ضدارزشی مانند لباس‌های دارای تصاویر خوانند‌ه‌های خارجی یا نوشته‌های بیگانه هستند، مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر به موقع با توزیع کالاهای ضدارزشی در جامعه برخورد نشود به فرهنگ و ارزشی قابل قبول در بین مردم تبدیل می‌شود، اظهار کرد: ارائه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از توزیع لباس‌ها ولوازم‌التحریرهای دارای تصاویر مستهجن و نامناسب امری ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از عدم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در رابطه با نحوه اجرا و عملکرد مصوبات مطرح شده در جلسات پیشین این کمیته انتقاد کرد و گفت: در جلسه قبل کمیته مقرر شد ادارات در مدت 10 روز دلایل عدم پیگیری و اجرایی نکردن مصوبات جلسات گذشته را اعلام کنند ولی متاسفانه اداره‌ کل ارشاد پاسخی در این رابطه دریافت نکرده است.

میمنت‌آبادی از اجرای طرح نظام جامع خانواده توسط نیروی انتظامی و امور بانوان استانداری را یکی از مصوبات اجرا نشده این کمیته عنوان کرد و افزود: قرار بر این بود که یکی از پرسش‌های مهر آموزش و پرورش استان به مسئله قاچاق کالا و ارز اختصاص یابد که این مصوبه نیز تحقق پیدا نکرد.

وی بر داشتن تعامل و همکاری بیشتر متولیان امر به منظور اجرایی کردن مصوبات کمیته فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: وجود تصاویر نامناسب شخصیت‌های کارتونی خارجی بر روی لوازم‌التحریرها دانش‌آموزان را در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌دهد.

حجت‌الله نریمانی داشتن پوشش مناسب و در شأن نظام تعلیم و تربیت اسلامی را یکی از بندهای دستورالعمل‌ آیین‌نامه انتظامی مدارس خواند و تصریح کرد: این دستورالعمل امسال تا حدودی در سطح مدارس استان اجرا شده است و امیدواریم با توجه به طرح آن در جلسات اولیا و مربیان در سال آینده شاهد تحقق صد درصدی آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از والدین دانش‌آموزان از نبود پوشاک‌های مناسب و با کیفیت در فروشگاه‌های استان گلایه و پوشش مغایر محیط مدرسه فرزندانشان را همین امر عنوان کردند.

وی بر همکاری و همراه شدن با مراکز تولید پوشاک در استان تاکید کرد و افزود: باید مراکز تولیدی در تولید پوشاک‌های متناسب با شأن نظام اسلامی توجیه شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان از انعقاد تفاهمنامه آموزش و پرورش استان با نیروی انتظامی در رابطه با معضلات اجتماعی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه در طول سال دانش‌آموزان در قالب دوره‌هایی با معضلات اجتماعی که جوانان ناآگاهانه ممکن است گرفتار آن شوند، آشنا می‌شوند.

نریمانی نتیجه‌ گرفتن اقدامات فرهنگی را مستلزم برقراری ارتباط و انسجام مناسب سه ضلع خانواده، مدرسه و اجتماع دانست و افزود: عدم همراهی خانواده، اجتماع و مدارس در برنامه‌های فرهنگی موجب محقق نشدن این برنامه‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول