اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد

تاسیس وزارتخانه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: باید برای ساماندهی امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ای در کشور تاسیس شود.

تاسیس وزارتخانه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم اظهار داشت: اسلام در دو حوزه فردی و اجتماعی برای ما مسئولیت‌هایی تعریف کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه فردی طبق آموزه‌های اسلام هر فرد مسلمان وظیفه دارد برای تقویت معنویت در خود تلاش کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هر انسانی که به دنیا می‌آید، فطرت پاک و دست نخورده‌ای دارد عنوان داشت: این دنیا محلی است که انسان باید بر اساس اصولی که اسلام آنها را بیان کرده است در تکامل نفس خود بکوشد.

وی با اشاره به اینکه وظایف اجتماعی انسان‌ها از وظایف فردی آنها مهم‌تر است خاطر نشان کرد: اسلام عنایت خاصی به موضوع اجتماع دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: افراد موظف هستند در اجتماع تمام تلاش خود را برای ساختن فضایی ارزشمند و معنوی به کار گیرند.

وی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که اسلام برای اصلاح اجتماع از آن استفاده می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر است.

این مرجع تقلید بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات اکید اسلام است که برای اجرایی شدن آن مردم و حکومت باید با هم همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت تاسیس وزارت امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: باید افراد گزینش‌ شده در این وزارتخانه مشغول شوند تا به عملکرد تمام بخش‌های جامعه نظارت داشته و کوچک‌ترین انحراف را تشخیص داده و از بین ببرند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها، مدیران کشور، دستگاه‌ها و تمام شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی باید توسط این وزارتخانه نظارت شوند و هر انحرافی به آنان گوشزد شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک مسئولیت جهانی دانست و عنوان داشت: اگر بخواهیم در مسیر اصلاح جامعه جهانی گام برداریم، باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در جهان بیان کرد: امروز دنیا در بسیاری از مسائلی که به آن مبتلاست از جمهوری اسلامی جواب می‌خواهد و نگاه مردم دنیا به عملکرد کشورمان است.

وی افزود: در اسلام بی‌تفاوتی در قبال جامعه و وضعیت کلی دنیا مفهومی ندارد و اگر بی‌تفاوت باشیم، دشمن به راحتی همه چیز را استحاله می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی بیان کرد: انقلاب اسلامی به مستضعفان دنیا ثابت کرد که می‌توانند در برابر مستکبران قیام کرده و پیروز شوند.

وی ادامه داد: امروز نیز همین افراد چشم امید به این انقلاب دارند و راه سعادت خود را در پیروی از آن می‌بینند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قرآن ابراز داشت: در آیات قرآن دو پایه برای امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده است که بدون این دو پایه این اصل دینی محقق نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نخستین پایه امر به معروف و نهی از منکر تقوا است چرا که اگر فرد خود تقوا نداشته باشد، هیچ‌گاه نمی‌تواند جامعه و دیگران را اصلاح کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه دومین پایه امر به معروف و نهی از منکر وحدت است گفت: این دو شرط باید محقق شود تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأثیرگذار باشد.

مبلغان با القای وجود التهاب در کشور مبارزه کنند

وی با اشاره به نزدیکی محرم و ایام عزاداری اظهار داشت: این ماه فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ معارف دینی در سراسر کشور و جهان است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تبلیغ یک جنگ فرهنگی است، ادامه داد: باید کسانی در این امر وارد شوند که توانایی تبیین معارف دینی را داشته باشند.

وی گفت: باید از فرصت تبلیغ در ایام محرم استفاده کرد و توطئه‌های دشمن در عرصه‌های مختلف را به مردم شناساند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه مبلغان باید از این فرصت برای ایجاد روحیه مثبت در مردم تلاش کنند افزود: بدترین کار در شرایط کنونی القای وجود التهاب در کشور است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول