اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

نهادینه‌سازی امر به معروف در جامعه شتاب گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین زهرا با تأکید بر نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: نهادینه‌سازی امر به معروف در جامعه شتاب گیرد.

نهادینه‌سازی امر به معروف در جامعه شتاب گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، حجت‌‌الاسلام محمد همایون زرینه در جلسه شورای امر به معروف شهرستان بویین زهرا اظهار کرد: اگر در نسل و جامعه کنونی به این میزان از انواع انحراف‌های اخلاقی و دینی به وجود آمده است به این دلیل بوده که مسئولان و متولیان دستگاه‌های فرهنگی در مقابله با جنگ نرم دشمنان و همچنین عمل به فریضه واجب امر به معروف به خوبی عمل نکرده‌اند.

امام جمعه بویین زهرا افزود: افزایش گرایش به اعتیاد، گسترش طلاق‌ها، بزهکاری و نیز شلوغ شدن دادگاه‌ها و افزایش آمار زندانیان در کشور همگی نشانگر این است که هیچ کدام از متولیان و مسئولان مربوطه در امور فرهنگی به وظایف بسیار خطیر خویش خوب عمل نکرده‌‌اند که این عامل موجب زیاد شدن آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع متأسفانه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر فدای منافع دنیایی افراد شده و توجه دقیقی به آن صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: همه لازم است برای تحقق اهداف جامعه‌ای دین‌محور و پویا از منظر فرهنگی تلاش کنیم.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بیان کرد: تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بوده است.

زرینه با تأکید بر لزوم احیای فریضه امر به معروف در جامعه بسیار مهم و اساسی است، ابراز کرد: همکاری تمام نهاد‌ها به ویژه نهاد‌های آموزشی برای همگانی‌تر شدن فریضه تذکر لسانی لازم است که البته در این مسیر جدا باید از افراط و تفریط پرهیز شود.

در این جلسه مصوب شد اتحادیه‌های صنفی نسبت به نصب پرچم‌های سوگواری در سطح شهر اقدام کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول