اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه غدیر شمال:

امر به معروف پیام مشترک همه ادیان الهی است

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه غدیر شمال گفت: امر به معروف و نهی از منکر پیام مشترک همه ادیان الهی است.

امر به معروف پیام مشترک همه ادیان الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی شالیکار پنجشنبه شب در نشستی با موضوع غدیر و امر به معروف با تبریک فرارسیدن عید غدیر به امت اسلامی، غدیر را جشن جاوید مسلمانان خواند و این واقعه را یکی از مسلّم‏ترین مسائل تاریخ اسلام دانست.   

وی افزود: غدیر خم یک سرزمین نیست، چشمه‏ای است که تا پایان هستی می‏جوشد و داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‏دهد زیرا در این روز اکمال دین و تلاش پیغمبر(ص) تکمیل شد.

فرمانده قرارگاه غدیر شمال و دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران تصریح کردند: بدون شک واقعه غدیر خم نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است و اسلام بدون ولایت امیرالمومنین(ع) کامل نیست و پس از این اتفاق بزرگ بود که این روز به عنوان بزرگترین عید مسلمانان جهان شناخته می‌شود.

وی اظهار داشت: آنچه در غدیر برای مردم بیان شد بزرگ‌ترین پیام اسلام یعنی ولایت اهل بیت (ع) بود و پیامبر در روز غدیر در فرمایشات‌شان چه رازگشایی‏ها کردند که کلید آخرین دروازه قله سعادت را به دست‌مان داد، از کامل شدن دین و تمام شدن نعمت به وسیله ولایت علی و فرزندان معصومش فرمودند که بخت ما را با سرسپاری به آستان امامان (ع) گره زد.

فرمانده قرارگاه غدیر شمال در راستای اینکه امر به معروف و نهی از منکر پیام مشترک همه ادیان الهی است، تأکید کرد: در جامعه اسلامی کار ترویج معروف و دورکردن مردمان از منکرات، وظیفه‌ای سازمانی و تشکیلاتی منحصر در اختیار قشر خاص نیست بلکه رسالتی است بر دوش آحاد جامعه اسلامی، ما باید از فرمایشات پیامبر گرامی اسلام که فرمودند "‌امر به معروف و نهی از منکر کنید و بالاترین امر به معروف و نهی از منکر این است که سخن مرا یعنی ولایت امیرالمومنین(ع) تحویل بگیرید و به آنان که نیستند برسانید" الگو بگیریم و در راستای امر الهی به واجبات و مسئولیتی که برعهده هر یک از ما است گام برداریم و هیچ‌گاه ناامید نشویم.

شالیکار در پایان سلامت، امنیت و آرمش جامعه را از مهم‌ترین امور دانست و اظهار داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمینه سایر واجبات را فراهم کرده و غفلت از آن جامعه را در حرام غوطه‌ور می‌کند پس وظیفه اجتماعی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر برعهده آحاد مردم است که با امکانی که نظام فراهم کرده غفلت و کوتاهی در این زمینه جایی برای استدلال ندارد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول