اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معرف و نهی از منکر کرمان:

نظارت درونی جامعه بهترین راه امر به معروف است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معرف و نهی از منکر کرمان گفت: نظارت و کنترل زمانی که از متن جامعه باشد، بزرگ‌ترین کمک در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

نظارت درونی جامعه بهترین راه امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمد سلطان‌زاده ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از شئونات و وظیفه حکومت اسلامی است.

وی بیان داشت: از آنجا که حکومت اسلامی، مردم سالار است، لذا در قانون اساسی نیز انجام فریضتین را در سه بخش حکومت نسبت به مردم، مردم نسبت به حکومت و مردم نسبت به مردم لحاظ کرده است.

سلطان‌زاده عنوان کرد: به فرموده امام علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر موجب احیای همه فرایض دینی می‌شود و آنها را ضمانت می‌کند.

وی افزود: با عمل به امر به معروف و نهی از منکر یک نگاه تربیتی، پرورشی و مدیریتی تقویت شده است، اصلاح جامعه با اجرای فریضتین زمانی محقق می‌شود که از روی دلسوزی باشد.

سلطان‌زاده تکرار، نحوه بیان و نگاه تربیتی را در امر به معروف مؤثر دانست و ابراز داشت: نظارت و کنترل زمانی که از متن جامعه باشد، بزرگ‌ترین کمک است.

وی رسالت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را آموزش و فرهنگسازی در جامعه برای عمل به فریضتین عنوان کرد و گفت: تشکیل هسته‌های تذکر لسانی در این راستا صورت گرفته و طی پنج سال گذشته 17 هزار نفر آمر به معروف و ناهی از منکر آموزش داده شده‌اند.

سلطان‌زاده خاطرنشان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این است که این فرهنگ در جامعه گسترش یابد و مردم نسبت به شنیدن امر به معروف استقبال داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز باید حرکتی را در راستای تذکر لسانی و یادآوری مسائل در جامعه راه بیندازیم.

سلطان‌زاده با تشریح برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در دو بخش قبل و حین هفته به اجرا گذاشته می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان افزود: دیدار شورای ستاد با امام جمعه و استاندار کرمان، انجام تبلیغات محیطی و جلسات معاونت‌ها و همایش توجیهی مسئولان ستادی استان و شهرستان‌ها قبل از ماه محرم به اجرا گذاشته می‌شود.

سلطان‌زاده تصریح کرد: تجمع گروه‌های تذکر لسانی و تجدید میثاق با امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر، همایش تشکل‌های مردمی، همایش ادارات و کارخانجات، همایش فرهنگی، همایش سازمان‌های اجرایی، میثاق با شهدا و ... از جمله برنامه‌های این هفته است.

به گزارش فارس، اول تا هفتم محرم هر سال با عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول