اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خبر داد

برگزاری همایش امر به معروف در 3 شهرستان کردستان/ برگزاری طرح یادآوران معروف در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان از برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر در سه شهرستان مرزی این استان خبر داد.

برگزاری همایش امر به معروف در 3 شهرستان کردستان/ برگزاری طرح یادآوران معروف در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سنندج اظهار کرد: این همایش در شهرستان‌های سقز، بانه و مریوان برگزار می‌شود که امیدواریم با استقبال چشمگیر آحاد جامعه روبه‌رو شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث ترویج و تقویت تذکر لسانی در چند سال اخیر به ویژه در سال‌جاری در دستور کار ستاد احیای استان کردستان قرار گرفته است، افزود: با رهنمودهای ریاست ستاد احیا و نماینده ولی‌فقیه در استان طی چند سال اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تقویت این فریضتین الهی و با اولویت تذکر لسانی در سطح استان انجام شده است.

وی خواستار برگزاری جلسات ستاد احیا به صورت سراسری در سطح کشور شد و گفت: تشکیل جلسات ستاد با حضور همه استان‌ها می‌تواند در راستای توسعه و تقویت این مهم در سطح کشور و رفع موانع پیش‌رو تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای کردستان با بیان اینکه ارائه آموزش به معتمدین و کارکنان در سال‌جاری با جدیت هرچه بیشتر در سطح استان انجام می‌شود، تصریح کرد: به همین منظور کارمندان استانداری‌ و فرمانداری‌های سطح استان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر زیر پوشش آموزش‌های مجدد قرار گرفته‌اند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در این راستا زمینه ارتقای سطح امنیت استان را تا حد قابل قبولی افزایش داده و این مهم موجب تقویت صنعت گردشگری و حضور بیش از 5 میلیون از هموطنانمان در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان شده است.

وی از فعال شدن گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌های استان به ویژه در شهری مرزی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بیشترین درصد مسافرین و گردشگران مربوط به شهرهای مرزی استان هستند، فعالیت گروه‌های امر به معروف به صورت منسجم و گسترده‌تر در این شهرستان دنبال می‌شود.

به گفته معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان، گروه‌های امر به معروف ستاد احیای استان در تعطیلات امسال با نصب چادرهایی در شهرستان‌های مرزی استان در راستای احیای این فریضه الهی اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌اند.

حسن‌زاده تصریح کرد: تهیه امکانات تبلیغاتی و توزیع آن در بین مسافران، گسترش ‌و استقرار مکان‌هایی برای بررسی و پیگیری شکایات مردمی به ویژه مسافران از دیگر اقدامات انجام شده توسط ستاد احیای استان در شش ماهه نخست سال‌جاری بوده است.

وی همچنین از اختصاص ساختمانی مجزا به ستاد احیای استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ساختمانی در مرکز استان تهیه و به ستاد تحویل داده شد و در حال حاضر نیز اعضای ستاد حضوری فعال در آن دارند.

* اجرای طرح یادآوران معروف در دانشگاه‌های کردستان

وی از پیگیری و اجرای طرح یادآوران معروف در سطح دانشگاه‌ها، مراکز عالی و مدارس استان خبر داد و افزود: این طرح با هدف ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس و دانشگاه‌های سطح استان در حال انجام است.

به گفته وی، بازنگری شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات و کارخانجات استان کردستان از دیگر اقدامات ستاد احیای استان در سال‌جاری بوده است.

وی در ادامه نقش روحانیون در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان را چشمگیر دانست و افزود: روحانیون و ماموستایان استان در راستای اعتلای این فریضه الهی همواره پیش‌قدم بوده و اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند.

وی شناسایی فعالین عرصه کار و تولید با توجه به شرایط تحریم‌ها را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد دانست و گفت: به منظور افزایش بهره‌وری و خنثی کردن تهدیدات دشمنان این افراد شناسایی و از وجود آنها استفاده می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: بازنگری و بازدید از نمازخانه‌های بین‌راهی استان و ارائه تذکرات لازم به مسئولین شهرستان‌ها در ارتباط با بحث نمازخانه‌ها و پیش‌بینی و احداث حداقل 14 نقطه سکوی نماز در راه‌های استان از برنامه‌های ستاد در سطح استان است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول