اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی معادن و کشاورزی استان زنجان خبر داد

ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا در زنجان/ محدودیت صادرات ضربه به تولید است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: صادرات 52 قلم کالا در استان زنجان ممنوع شده است.

ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا در زنجان/ محدودیت صادرات ضربه به تولید است

غلامحسین جمیلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از اهداف دولت‎های غربی ایجاد فشار در بدنه اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت 52 قلم کالا برای تنظیم بازار به وضعیت کنونی کمک بسیاری می‏کند، خاطر نشان کرد: ممنوعیت صادرات برخی از کالاها از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: از جمله این کالاها محصولات پتروشیمی است که در حال حاضر بازار این کالاها به چالش کشیده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی برقراری ارتباط بین واحدهای تولیدی با بنگاه‎های اقتصادی و واحدهای تولیدی سایر کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است، اضافه کرد: ایجاد ارتباط بین واحدهای داخلی و خارجی سبب نادیده‌گرفتن تحریم‎ها توسط واحدها و بنگاه‎های اقتصادی خارجی می‎شود.

جمیلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نرخ ارز همچون شمشیر دو لبه برنده و خطرناک است، ادامه داد: در حال حاضر بانک‎ها بیشتر از نرخی که به عنوان نرخ اتاق تبادل مطرح است، اخذ می‏کنند و این امر مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی استان زنجان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید شرایطی برای تبادل ارز بین واحدهای تولیدی استان زنجان فراهم شود، تصریح کرد: باید ارتباطی بین صادرکنندگان به عنوان تامین کننده ارز و واردکنندگان زیر نظر دستگاه‎های دولتی ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه اخذ هرگونه مالیات برای درآمدهای صادراتی ممنوع است، اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی نسبت به اخذ مالیات برای مابه‏التفاوت نرخ ارز اقدام می‏کند و این مسئله باید پیگیری شود.

وی در زمینه ثبت عملکرد مالی شرکت‎ها با اشاره به اینکه شرکت‎ها و تولیدکنندگان نمی‏توانند درآمدهای واقعی خود را در دفاتر قانونی خود ثبت کنند، خاطر نشان کرد: این امر مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی و شرکت‎های استان زنجان ایجاد کرده است.

جمیلی با بیان اینکه حضور در بازارهای صادراتی هزینه‌های سنگینی دارد، تصریح کرد: ایجاد محدودیت برای صادرات بی انصافی در حق تولیدکنندگان داخلی محسوب می‏شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول