اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خبر داد

صادرات یک میلیارد دلاری کرمانشاه به عراق

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: صادرات کرمانشاه به عراق در شش ماه اول سال‌جاری یک میلیارد و 195 میلیون دلار بوده است.

صادرات یک میلیارد دلاری کرمانشاه به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جهانگیر شاهمرادی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، با تبریک شانزدهمین سالروز ملی صادرات اظهار کرد: استان کرمانشاه در گروه استان‌های پیشرو و مطرح در امر صادرات است.

شاهمرادی با اشاره به روند مبادلات کشور و نقش استان در عرصه مبادلات تجاری گفت: صادرات غیرنفتی کشور 37 میلیون تن و از لحاظ ارزشی 20 میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: واردات به کشور نیز 19 میلیون تن به ارزش 6.4 میلیارد دلار بوده است.

شاهمرادی گفت: صادرات از نظر ارزشی 4 درصد کاهش و بیش از 10 درصد واردات نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به برخی عمده اقلام صادراتی افزود: عراق با 2.9 میلیارد دلار حدود 14 درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است و امارات، چین و افغانستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه جمع کل صادرات کشور را به کشورهای امارات، چین و افغانستان ده میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: 51.5 درصد صادرات کشور به این کشورها است.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای دارد‌، اظهار کرد: صادرات کرمانشاه به عراق در شش ماه اول سال‌جاری یک میلیارد و 195 میلیون دلار بوده و این چیزی جزو نتیجه تلاش‌های استاندار و دیگر استان‌ها نبوده است.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول