اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس پیش‌بینی‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری

ارزش صادرات صنایع‌دستی هرمزگان به 2 میلیون دلار می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: براساس پیش‌بینی‌های این سازمان، ارزش صادرات صنایع‌دستی هرمزگان در سال 91 به دو میلیون دلار می‌رسد.

ارزش صادرات صنایع‌دستی هرمزگان به 2 میلیون دلار می‌رسد

مهدی دریانورد هرمزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با بیان اینکه استان هرمزگان یکی از استان‌هایی است که صنایع‌دستی در آن قدمت بسیار طولانی دارد، اظهار داشت: این صنایع کماکان در هرمزگان قوت دارد و سالیانه از محل صادرات صنایع‌دستی درآمدهای قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

به گفته وی، در سال 90 ارزش صادرات محصولات تولیدی در بخش صنایع‌دستی هرمزگان به رقم یک‌ میلیون و 407 هزار دلار رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: همچنین ارزش صادرات این محصولات در شش ماهه سال‌جاری نیز به 800 دلار رسیده است که این رقم در مقایسه با صادرات در مدت زمان مشابه در سال گذشته دارای رشد است.

دریانورد اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود، ارزش صادرات محصولات تولیدی در بخش صنایع‌دستی هرمزگان، در پایان سال 91 به بیش از دو میلیون دلار برسد که این رقم بیش از رقم تعهد شده استان برای صادرات در این حوزه است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در عین حال یادآور شد: ارقام ذکر شده، منهای ارزش محصولاتی است که به صورت «بار چمدانی» توسط مسافران به دیگر کشورها برده است که در صورت احتساب ارزش بارهای چمدانی شاهد آن خواهیم بود که حجم واقعی صادرات صنایع‌دستی از استان چقدر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه افزود: بخش صنایع‌دستی از بخش‌های پویاست که در صورت توجه بیشتر می‌تواند در زمینه ارزآوری برای کشور بسیار مثمرثمر واقع شود.

دریانورد هرمزی اضافه کرد: عدم قیمت‌گذاری رسمی بر روی محصولات تولیدی در بخش صنایع‌دستی یکی از مشکلاتی است که باید رفع آن مورد توجه دست‌اندرکاران مربوطه باشد.

به گفته وی، قیمت‌گذاری و رفع قوانین مربوط به بار چمدانی در باب حمل صنایع‌دستی می‌تواند، صادرات این محصولات را بهبود بخشد.

این مسئول در پایان یادآور شد: سفال و حصیر حجم قابل توجهی از محصولات صادراتی صنایع‌دستی از استان را تشکیل می‌دهد.

مناطقی در هرمزگان، از جمله میناب، بندرعباس، جاسک، بشاگرد، بندرلنگه و بستک همواره در حوزه صنایع‌دستی به عنوان مناطقی برجسته‌تر مورد توجه بوده‌اند.

تولیدات این مناطق در نوع خود خاص و برگرفته از اقلیم جنوب کشور و دریاست، از همین رو در آن سوی مرزها برای تولیدات دستی این مناطق متقاضیان زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول