اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

ممانعت از صادرات کالا سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: ممانعت از صادرات کالاهای تولیدی داخل کشور در شرایط فعلی کاری سیاسی نیست و کسی نمی‏خواهد توپ را به زمین دیگری بیندازد.

ممانعت از صادرات کالا سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی عصر امروز در جمع دست‏اندرکاران اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان سمنان اظهار داشت: این اقدام به طور یقین، مصلحتی حاکمیتی است و باید آن را به خوبی بررسی کرد و اگر مصلحتی در کار نبود، حتماً رویه‏ها باید اصلاح شود تا وضع موجود تغییر کند.

رهی با بیان اینکه دولت صادرات کالاهای اساسی را به خارج از کشور ممنوع کرده است، گفت: در گذشته، عده‏ای از دلار سوء استفاده داشتند و پس از دریافت ارز مرجع و ارزان‏قیمت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آن را به گونه دیگری مصرف می‏کردند.

وی تصریح کرد: آن زمان، دشمن چندان بر روی دلار و ارز برنامه‏ریزی نکرده بود و بیشتر به جنگ سخت فکر می‏کرد؛ چراکه می‏پنداشت به جنگ نرم نیاز چندانی نیست.

رهی اضافه کرد: بدون شک، در برهه کنونی دشمنان کشورمان می‏خواهند که بحران تامین نیازمندی‏های مردم و مایحتاج اساسی مردم در کشور پیش آید و جامعه به مواد اولیه دسترسی آسان نداشته باشد.

وی اضافه کرد: به همین ترتیب، دولت نگران است تا همین میزان تولید داخلی نیز به واسطه صادرات از دست برود و نارضایتی برای مردم در تامین نیازمندی‏هایشان پیش بیاید؛ گر چه در همین اوضاع نیز صادرات اولویت ماست.

استاندار سمنان تاکید کرد: باید دانست که چرا در برهه کنونی جلوی صادراتی که بارها اعلام شده اولویت اصلی اقتصاد ایران است، گرفته می‏شود.

وی تصریح کرد: عقل سلیم و حکیم در چنین شرایطی حکم می‏کند که برای اداره کشور خطا نکنیم و گرچه در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم، نباید بگذاریم ذخایر مملکت به یک‏باره از کشور خارج شود.

استاندار سمنان گفت: درباره اقدام اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت صادرات 52 قلم کالاهای تولیدی داخلی، توجیه نیستیم و نمی‏دانیم این تصمیمی که گرفته شده، بر چه اساسی بوده است.

رهی ادامه داد: این تفکر که صادرات این تعداد کالا نباید از کشور صورت گیرد، باید بیان شود ولی تاکنون در جمع استانداران در این زمینه مطلبی بیان نشده است.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد چنین تصمیمی باید منطق و پشتوانه‏ای داشته باشد، بیان کرد: اگر مصلحت کشور امروز این است که صادراتی صورت نگیرد، همه باید به آن تن دهند و در غیر این صورت باید بخشنامه‏ها اصلاح شود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول