اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان خبر داد

سهم 11 درصدی اصفهان از صادرات کشور/ رشد 44 درصدی صادرات

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: 11 درصد صادرات کل کشور متعلق به استان اصفهان است.

سهم 11 درصدی اصفهان از صادرات کشور/ رشد 44 درصدی صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در شانزدهمین همایش معاونان عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور اظهار کرد: اصفهان در اکثر جشنواره‌های علمی کشور صاحب‌نام است و از 25 پروژه در جشنواره‌های علمی کشور هفت طرح آن مربوط به این استان است.

وی وجود 110 واحد دانشگاهی در سطح استان اصفهان را نشان از بالا‌بودن ظرفیت‌های علمی استان از لحاظ کمیت عنوان کرد و گفت: در تمام شهرستان‌های اصفهان، حداقل یک واحد دانشگاهی وجود دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در دفترچه شاخص‌های رشد استان شاهد رشد روز افزون تعداد کلاس‌های درس، پذیرش دانشجو و دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر بوده‌ایم.

وی به تعامل و همکاری سازنده دستگاه‌های اجرایی با دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: با حضور دانشگاه در صنعت نیز شاهد شرایط خوبی در این حوزه هستیم.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه 11 درصد صادرات کل کشور متعلق به استان اصفهان است، افزود: افزایش 44 درصدی صادرات استان نسبت به مشابه سال قبل تحت‌تأثیر شرایط موجود در دانشگاه‌های استان بوده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها در بسیاری از کارخانه‌ها حضور فعال و ارتباط مستمر دارند و نگاه کارخانه‌های ما یک نگاه استراتژیک و اسناد راهبردی و بالادستی است و همین باعث بالارفتن کمیت و کیفیت تولید در ایران شده است.

استاندار اصفهان به فعالیت‌های عمرانی در سطح مناطق محروم استان اشاره کرد و افزود: 90 پروژه عمرانی در بخش دانشگاه پیام نور در دست اجراست و دانشگاه‌های مادر استان نیز به همین نسبت رو به گسترش هستند.

وی اظهار کرد: معماری و آثار تاریخی اصفهان صرف‌نظر از جنبه‌های زیبایی شناسی، یک نگاه فلسفی در قالب سمبل‌ها و نمادهاست و هویت یکپارچه‌ای را ایجاد می‌کند.

ذاکراصفهانی گفت: همان‌گونه که در آثار تاریخی میدان نقش جهان و طومار شیخ بهایی همه از یک فلسفه پیروی می‌کنند، ما نیز باید با استفاده از این سمبل‌ها به آن شالوده‌ای که در ذهن داریم، برسیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول