اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه خبر داد

66 تن صادرات صنایع‌دستی در 6 ماهه نخست سال‌جاری

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری 66 تن صادرات صنایع‌دستی به کشور عراق انجام شده است.

66 تن صادرات صنایع‌دستی در 6 ماهه نخست سال‌جاری

نصرت‌اله سپهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تولید صنایع‌دستی باعث رونق بازار می‌شود چراکه صنایع‌دستی باعث زیبایی شهر و دیار خواهد شد.

سپهر ادامه داد: زیبایی شهر و دیار در جذب توریست، اشتغالزایی، توسعه چرخه تولیدات داخلی کمک می‌کند و مانع گسترش واردات خارجی شده و زمینه رشد اقتصاد استانی را به‌دنبال دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به جایگاه صنایع‌دستی در اقتصاد کشور و ارزآوری و ارزش افزوده بالای آن تاثیرات اقتصاد مثبت و چشمگیری در شکوفایی هنرهای سنتی و فرهنگ غنی گذشته درخشانمان و بهبود اقتصاد خانواده‌های کشور اسلامیمان دارد.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته تعداد 66 تن به ارزش سه میلیون و 919 هزار و 152 دلار صادرات داشته‌ایم در صورتی که در شش ماهه نخست سال‌جاری 66 تن به ارزش چهار میلیون و 346 هزار و 650 دلار صادرات داشته‌ایم که از نظر ریالی افزایش چشمگیری داشته است.

سپهر اظهار کرد: گیوه عمده محصولات صادراتی به کشور عراق بوده است.

وی در ادامه با اشاره به صادرات نامرئی صنایع‌دستی گفت: بخشی از صنایع‌دستی استان کرمانشاه توسط دیگر استان‌ها به کشورهای خارج صادر می‌شود.

سپهر ادامه داد: بنا بر ظرافت دقت هنرمندان، ارزان بودن، کارآیی صنایع‌دستی و شناخت خوب جهانیان از این هنر باعث شده صنایع‌دستی راغبان و مشتریان فراوانی داشته باشد.

وی افزود: لذا این امر باعث شده است بخشی از صنایع‌دستی به صورت نامرئی و خارج از آمار گمرک استان توسط استان‌های کردستان و همچنین استان‌های جنوبی، غربی و ... به خارج از کشور صادر شود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول