اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین استاندار هرمزگان:

دومین همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین استاندار هرمزگان از برگزاری دومین همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) در آذر ماه سال جاری خبر داد.

دومین همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم علی علامه‌زاده در دیدار جمعی از مسئولان ستاد برگزاری دومین همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) با آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی اظهار داشت: همایش امام سجاد علیه‌السلام با هدف تبیین ابعاد مختلف شخصیت عرفانی و اخلاقی این امام بزرگوار 20 آذر ماه سال جاری در هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این همایش امسال با شتاب بیشتری نسبت به سال گذشته همراه بوده بیان داشت: سال گذشته احسان صادق از علمای شیعه عمان و استاد دانشگاه سلطان قابوس، میشل کعدی عالم مسیحی از لبنان، شیخ عبدالقادر از علمای اهل سنت لبنان از میهمانان خارجی این همایش بودند و امسال نیز از متفکرین جهان اسلام و مسیحیت دعوت به عمل آمده است.

علامه‌زاده با اشاره به افزایش فعالیت وهابیت و سلفی‌گری در منطقه هرمزگان عنوان کرد: آشنایی بیشتر مردم با اخلاق، شیوه زندگی، عرفان و همچنین کتاب صحیفه سجادیه و معارف نهفته در دعاها و کلام امام سجاد(ع) و مبارزه با عرفان‌های کاذب از دیگر اهداف برگزاری این همایش هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر شناخت ویژگی‌ها و شخصیت امام سجاد(ع) و استفاده از کتاب صحیفه سجادیه تاکید فراوانی دارند افزود: شناخت فرهنگ عمیق اسلامی و توجه به کتاب صحیفه سجادیه کمک فراوانی به مبارزه با هجمه فرهنگی جهان غرب که در صدد مقابله با ارزش‌های جامعه و دین اسلام هستند، خواهد کرد.

جانشین استاندار هرمزگان با اشاره به سعی دشمنان برای ضربه زدن به جوانان و دانشگاهیان از راه تهاجم فرهنگی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در راستای شناساندن کتاب صحیفه سجادیه بهره بگیریم و همچنین جوانان و دانشجویان را با معارف عمیق دین اسلام و کتاب صحیفه سجادیه آشنا سازیم دیگر راجع به تهاجم فرهنگی غرب نگرانی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: برگزاری چهار مراسم محوری در شب شهادت امام سجاد(ع) در شهرستان‌های میناب، رودان، حاجی آباد و بندرعباس، تهیه و تولید 10 برنامه کوتاه تلویزیونی در راستای معرفی ابعاد مختلف شخصیت نورانی امام سجاد(ع) و نامگذاری میدانی در گلشهر بندرعباس به نام امام سجاد(ع) از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار این همایش صورت می‌گیرد.

علامه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: 150 مقاله از 18 استان کشور به دبیرخانه همایش رسید که 120 مقاله آن که در مهلت تعیین شده دریافت شده بود مورد داوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مقالات رسیده در سطح کیفی بسیار مطلوبی هستند و پدیدآورندگان آن‌ها بیشتر در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری و سطح چهار حوزه بوده و برخی نیز از اساتید حوزه و دانشگاه هستند.

پایان پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول