اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد

نامگذاری 610 هزار ایرانی به نام و القاب امام سجاد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: بیش از 610 هزار نفر در کشور در بهار امسال به نام، القاب و کنیه‌های حضرت امام سجاد(ع) نام‌گذاری شده‌اند.

نامگذاری 610 هزار ایرانی به نام و القاب امام سجاد

ولی‌الله عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به میلاد ائمه اطهار در ایام شعبان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 85 بار در نامگذاری نوزادان پسر نام و القاب امام سجاد (ع) در ثبت احوال استان قم به ثبت رسیده است.

وی افزود: حضرت علی‌ابن‌حسین(ع) امام چهارم شیعیان، ملقب به امام سجاد(ع) است که بر همین اساس در سال گذشته نام‌های سجاد با 56 مورد، محمد سجاد با 44 مورد، محمدامین با 240 مورد و امین با 19 مورد در ثبت احوال قم به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم ادامه داد: همچنین نام‌های سجاد با 10 مورد، محمدسجاد با 14 مورد، امین با چهار مورد، محمدامین با 53 مورد، سجاد رضا، محمدعابد، امین‌عباس و امین‌حسین هر کدام با فراوانی یک مورد در سه ماهه نخست سال جاری در استان قم به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمار کشوری استفاده از نام پیشوای چهارم شیعیان اظهار کرد: در مجموع نام القاب و کنیه‌های حضرت علی‌ابن‌حسین 610 هزار و 568 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول