اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان نور:

تمام ایتام نور حامی دارند/ دریافتی هر یتیم 60 هزار تومان

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان نور با بیان اینکه میانگین دریافتی هر یتیم در شهرستان نور 60 هزار تومان است، گفت: تمامی ایتام در شهرستان نور دارای حامی هستند.

تمام ایتام نور حامی دارند/ دریافتی هر یتیم 60 هزار تومان

حسن علیزاده مدیر کمیته امداد شهرستان نور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به کسب رتبه نخست شهرستان نور در بیمه طرح‌های مشاغل خانگی در استان ابراز داشت: در ابلاغیه کمیته امداد استان برای شهرستان نور 500 طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سال گذشته تعریف شده بود.

وی با اشاره به اینکه 300 طرح ابلاغی اشتغال‌زایی جزء مشاغل پایدار بوده است، تصریح کرد: تعریف اشتغال در کمیته امداد در سه بخش کارانگیزی، کارآفرینی و مشاغل خانگی است.

این مسئول با اعلام اینکه اعتبار اشتغال این بخش‌ها از سرفصل‌های منابع امدادی و بانکی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: 2 میلیارد و 200 میلیون تومان از منابع بانکی و 200 میلیون تومان نیز از منابع امدادی برای طرح‌های اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد شهرستان نور در سال گذشته اختصاص یافت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نور با اشاره به اینکه تمام طرح‌های اشتغال ایجاد شده این شهرستان که جزء مشاغل پایدار بودند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند، گفت: مددجویان برای بهره‌مندی از مزایای بیمه در بخش اشتغال‌زایی کمیته امداد کل سرانه بیمه را پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 260 نفر از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

علیزاده مشاغل ایجاده شده توسط مددجویان کمیته امداد این شهرستان را در سه بخش بلده، چمستان و شهر نور در زمینه صنایع دستی، قالیبافی، دامداری، تولید اداوات کشاورزی  مشاغل خانگی برای زنان برشمرد و یادآور شد: در شهر نور نیز برای بعضی از مددجویان در بخش توریست و خدماتی ایجاد اشتغال شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان نور در ادامه با اشاره به افزایش 40 درصدی پرداخت صدقات در این شهرستان ابراز داشت: تمام ایتام شهرستان نور نیز دارای حامی هستند که در این بخش یک‌هزار و 200 حامی از ایتام حمایت مالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه میانگین دریافتی هر یتیم در شهرستان نور 60 هزار تومان است، خاطر نشان کرد: تمامی ایتام در شهرستان نور دارای حامی هستند.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول