اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال صورت گرفت

کمک بیش از 63 میلیارد ریالی خیران به ایتام فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: در نیمه نخست سال جاری از سوی خیران 63 میلیارد و 437 میلیون و 585 هزار ریال در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ایتام زیر پوشش کمیته امداد فارس کمک شده است.

کمک بیش از 63 میلیارد ریالی خیران به ایتام فارس

علی الهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: کمک‌های اهدایی خیران به ایتام زیر پوشش این کمیته نسبت به مدت مشابه شش ماهه سال گذشته 41 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: 41 هزار و 135 حامی، نگهداری 14 هزار و 420 یتیم در این استان را بر عهده دارند که از این تعداد 33 هزار و 398 نفر بومی استان فارس هستند و با تلاش از سوی خیران و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد اهدای وجوه نقدی و غیرنقدی بیشتری در این زمینه در سطح این استان هستیم.

الهیاری تصریح کرد: خدمات اجتماعی و حمایتی به محرومان و نیازمندان، پیشینه‌ای تاریخی داشته و در عین حال شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کمک به این قشر از جامعه در شرایط کنونی بیشتر از گذشته مشاهده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از موسسات خیریه با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس تعامل و همکاری بسیاری دارند، گفت: تعامل این کمیته با موسسات خیریه موجب شده است تا بخشی از مشکل خانواده‌های آسیب‌پذیر در سطح جامعه برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس بیان داشت: موسسات عام‌المنفعه و خیریه‌ای که در زمینه اخذ مجوزهای ساخت و ساز مسکن و درمان فعالیت می‌کنند، با معرفی‌نامه این نهاد از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شوند.

الهیاری اضافه کرد: یکی از معضلاتی که امروزه کار خدمات‌رسانی دستگاه‌های حمایتی را به نیازمندان کاهش داده، عدم ساماندهی برخی از دفاتر خیریه‌هایی است که بدون مجوز در سطح استان فارس فعالیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: با وجود کثرت خیریه‌هایی که هنوز ثبت نشده‌اند دستگاه‌های حمایتی نمی‌توانند به نیازمندان مورد حمایت خود به صورت شایسته مساعدت کنند و از طرفی فعالیت این قبیل خیریه‌ها بی‌اعتمادی جامعه نسبت به سازمان‌های مردمی را در بر دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک‌های مردمی و وجوه صدقات را صرف امور جاریه خود نمی‌کند و به عنوان امانت‌دار مردم و با رعایت موازین دین مبین اسلام، این کمک‌ها را ویژه نیازمندان می‌داند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول