اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد

کمترین سطح آتش‎سوزی جنگل نسبت به 10 سال گذشته در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: در سال جاری و طی شش ماه ابتدای سال کمترین سطح آتش‎سوزی را نسبت به 10 سال گذشته در جنگل‎های گلستان شاهد بودیم.

کمترین سطح آتش‎سوزی جنگل نسبت به 10 سال گذشته در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حمید سلامتی صبح امروز در جمع مدیران منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهار داشت: اصولا در فصل پاییز بیشترین حجم آتش‎سوزی‎ها را در سنوات گذشته داشتیم البته جایی که جنگل است طبیعی خواهد بود که آتش‎سوزی بر اثر عوامل عمدی و غیرعمدی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش‎سوزی‎های جنگل‎های گلستان غیرعمد بوده است تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه سال گذشته بارندگی بسیار مناسبی داشتیم خطر آتش‎سوزی‎ها بسیار کاهش داشت و از طرفی آتش‎سوزی‎های شدید در سال 1389 ما را بر آن داشت تا برای پیشگیری از آتش‎سوزی، آمادگی و برنامه‎ریزی بیشتری داشته باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اضافه کرد: این آمادگی‎ها تاثیرات خود را در سال گذشته نشان داد و ما مشکل حادی را در خصوص حریق جنگل‎ها نداشتیم.

سلامتی ابراز داشت: امسال نیز با توجه به پوشش بسیار خوب در عرصه جنگل امیدواریم کمترین آتش‎سوزی را داشته و یا به صفر برسد هر چند بستر کار برای حریق فراهم است ولی آمادگی و برنامه‎ریزی‎های خوبی در این بخش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از اعتبارات ملی و استانی امکانات و تجهیزات برای مقابله با آتش‎سوزی فراهم شده است یادآور شد: برنامه‎ریزی‎هایی نیز برای گشت و مراقبت در سطح جنگل‎ها فعال است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از برگزاری سمینار اطفاء حریق در هفته کاهش بلایای طبیعی در استان خبر داد و افزود: روز گذشته مانور اطفاء حریق در 10 شهر حاشیه جنگل با حضور تمامی دستگاه‎ها به خصوص روستانشینان در قالب گروه‎های 22 نفره انجام شد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول