اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاوران از اقصی نقاط کشور صورت می‌گیرد

برگزاری کارگاه‌های اسلامی‌سازی مشاوره

خبرگزاری فارس: مدیر گروه اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشکده اخلاق مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از برگزاری کارگاه‌های اسلامی‌سازی مشاوره با حضور مشاورانی از اقصی نقاط کشور خبر داد.

برگزاری کارگاه‌های اسلامی‌سازی مشاوره

حجت‌الاسلام عباس پسندیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: اسلامی‌سازی مشاوره‌ چند سالی است که در جامعه ما شکل گرفته و این مبحث یکی از شاخه‌هایی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش دیدگاه اسلامی به مشاوران یکی از موارد لازم در اسلامی‌سازی مشاوره بوده تا مشاور با حضور در مراکز بتواند با ارائه اطلاعات مذهبی به مشاوره‌ اسلامی بپردازد.

مدیر گروه اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشکده اخلاق مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان داشت: مشاوران باید از طریق باورهای افراد مختلف عمل کنند زیرا بدون در نظر گرفتن باورهای آنها نمی‌توانند در مشاوره موفق باشند بنابراین مشاوران به طور طبیعی باید این مسائل را بدانند و بر همین اساس عمل کنند.

وی یادآور شد: این اعتقاد وجود دارد که باورهای اسلامی باورهای اصیل و درستی بوده و مبتنی بر وحی و کارگشا هستند و در پیشرفت و رشد انسان‌ها مؤثرند.

پسندیده ادامه داد: بسیاری از روانشناسان و مشاوران از کارهای اسلامی که صورت گرفته خبر ندارند و این نشان می‌دهد که دانش اسلامی در مکانی تولید شده و بازار کار آن در مکان دیگری است.

وی با بیان اینکه حضور افراد در مراکز مشاوره احتیاج به تکنیک و فن دارد گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی باید اطلاعات لازم برای مشاوران را به صورت روش‌های قابل اجرا در کلینیک‌ها آماده کنند و سپس به سازمان مربوطه تحویل دهند.

مدیر گروه اخلاق و روانشناسی اسلامی پژوهشکده اخلاق مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده پژوهشکده اخلاق علوم رفتاری مؤسسه دارالحدیث برخی از آموزه‌های اسلامی را انتخاب کرده و موضوعاتی برای آنها انتخاب می‌کند و برای آنها فن و تکنیک‌های کاربردی طراحی به روانشناسان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به انتخاب موضوع صبر برای برگزاری کارگاه آموزشی گفت: صبر دارای روش‌های تجربه شده و مباحث اسلامی در روانشناسی بوده و در این حوزه روش‌های کاملا جدید وجود دارد.

پسندیده از برگزاری کارگاه اسلامی‌ سازی مشاوره خبر داد و افزود: این کارگاه در شیراز برگزار شد که از 10 استان کشور نمایندگانی از مراکز مشاوره حضور داشتند و در آنجا یکی از فنون به آنها آموزش داده شد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول