محمد عسگری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: طی شش ماه نخست امسال 9 هزار و 947 نفر به صورت حضوری به مرکز مشاوره سازمان تأمین اجتماعی همدان برای دریافت خدمات مشاورهای مراجعه کردهاند.
وی افزود: در پاسخگویی کتبی نیز مشاوران 98 مورد پاسخ نامههای کتبی استانداری و فرمانداری را دادهاند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به تلفن گویای 142 به نام ندای تأمین در راستای ارائه خدمات مشاورهای تصریح کرد: از طریق پاسخگویی به تلفن ندای تأمین نیز 128 مورد خدمات مشاورهای صورت گرفته است.
وی بیان داشت: 407 مورد نیز پاسخگویی به سیستم سامد (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت) و 9 مورد نیز پاسخ به نامههای مردمی که از طریق سازمان بازرسی شکایت خود را اعلام کردهاند توسط مرکز مشاوره تأمین اجتماعی استان همدان انجام شده است.
عسگری با اشاره به ارائه خدمات مشاورهای در حوزههای مختلف بیمهای، درمانی و اقتصادی یادآور شد: این حوزهها شامل مستمری، بازنشستگی، تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت، از کار افتادگی، بازماندگان و... میشود.
وی ابراز داشت: بیشترین مراجعه مردم به مرکز مشاوره سازمان تأمین اجتماعی، پیرامون مسائل بازنشستگی و از کار افتادگی بوده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با اشاره به افزایش 104 درصدی مراجعات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به مطرح شدن قانون بازنشستگی پیش از موعد، بیشترین مراجعات و افزایش آن نسبت به سال گذشته در همین رابطه بوده است.
انتهای پیام/صا20/چ3000