اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهزیستی شهرستان مبارکه:

مشاوره‌ ژنتیک گامی مؤثر در کم‌کردن معلولیت‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیر بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: مشاوره ژنتیک گامی مؤثر در کم‌کردن معلولیت‌ها است و پیشگیری از اختلالات ژنتیک و مادرزادی جنبه مختلفی را در بر می‌گیرد که مشاوره ژنتیک هسته‌ اصلی و بخش مهم این خدمات را تشکیل می‌دهد.

مشاوره‌ ژنتیک گامی مؤثر در کم‌کردن معلولیت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، محسن محمودی پیش از ظهر امروز در بازدید از نخستین مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان مبارکه اظهار کرد: مشاوره ژنتیک با بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی مردم، نقش مؤثری را در پیشگیری از بروز معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی به عهده دارد که این امر نیز در شهرستان مبارکه اجرا شد.

وی افزود: پرداخت هزینه‌ها طبق تعرفه دریافت می‌شود مگر برای اشخاص تحت پوشش سازمان‌هایی که نیاز به مساعدت و همکاری داشته باشند و این امر استثنا است.

مدیر بهزیستی شهرستان مبارکه گفت: با مشاوره ژنتیک خطر تولد فرزند معلول ذهنی و جسمی را کاهش می‌دهد و با توجه به پیشرفت‌های اخیر علم طب در شناخت علل بیماری و معلولیت‌ها، بسیاری از معلولیت‌های جسمی و ذهنی قابل پیش‌بینی و پیشگیری هستند.

وی ادامه داد: مشاوره ژنتیک یکی از طرح‌های پیشگیری از معلولیت‌ها است و با توجه به بالا‌بودن میزان ازدواج‌های فامیلی و وجود معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های ژنتیک، در جامعه به عنوان یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

محمودی گفت: مراکز مشاوره ژنتیک با هدف تحت پوشش قراردادن گسترده اقشار مردم به ویژه قشر در معرض آسیب و معلولیت توسط سازمان بهزیستی راه‌اندازی شد و به دلیل اینکه بسیاری از معلولیت‌ها و بیماری‌های خاص را می‌توان به وسیله انجام مشاوره ژنتیک پیشگیری کرد و بیشتر بیماری‌های ارثی حتی با صرف هزینه کلان کامل قابل درمان نیستند لذا پیشگیری از این امر به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

به گزارش فارس، مرکز مشاوره ژنتیک مهر نخستین مرکز ژنتیک در شهرستان مبارکه به شمار می‌آید که آماده خدمت‌رسانی به شهروندان مبارکه است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول