اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای آستان‌قدس:

60 درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز مشاوره در تعامل با همسر مشکل دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای آستان‌قدس گفت: 60 درصد مراجعه‌کنندگان در ارتباطات و تعامل با همسر مشکل دارند.

60 درصد مراجعه‌کنندگان به مرکز مشاوره در تعامل با همسر مشکل دارند

جواد محمدزاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: موسسه خدمات مشاوره‌ایی جوانان و پژوهش‌‌های اجتماعی آستان‌قدس در 3 سال اخیر نخستین موسسه  تخصصی در مسائل خانواده، ازدواج و جوانان است و با نگاهی راهبردی و اصولی تمامی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند.

محمدزاده بیان کرد: به صورت میانگین سالانه 5 هزار نفر به مرکز تخصصی آستان‌مهر مراجعه می‌کنند که انجام مشاوره‌ها و به ویژه آموزش‌های قبل از ازدواج می‌تواند در تبیین این نکته که کسب مهارت‌های رفتاری و برخوردی نیز در کنار، فراهم کردن کار و امکانات زندگی برای ورود به زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مرکز تخصصی خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در حوزه مباحث اردواج و خانواده است که در سال 1387 با هدف حساس‌سازی، آگاهی بخشی و ارتقای سطح دانش تخصصی جوانان در آستانه ازدواج و همسران جوان توسط موسسه خدمات مشاوره‌ایی جوانان و پژوهش‌‌های اجتماعی آستان‌قدس اقدام و راه‌اندازی شده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه بیش از 55 درصد مراجعه‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بیش از 60 درصد مراجعه کنندگان مشکلات ارتباطی و تعاملی با همسر را دارند و در بخش خانواده به شدت نیازمند آموزش‌های مهارتی رفتار با همسر هستند.

مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای آستان‌قدس تاکید کرد: اغلب مشکلات خانواده‌ها و زوج‌های جوان در راستای تغییر سبک زندگی در ایران  و تقلید از زندگی غرب است، که این مسئله سبب‌ساز بسیاری از انتظارات و خواسته‌های غیر معقول در جوانان شده است.

محمدزاده با اشاره به سن ازدواج در کشور، افزود: میانگین سنی ازدواج در پسران 27 سالگی و در دختران 23 سالگی است که با این روند در 20 سال آینده جمعیت کشور به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای آستان‌قدس گفت: این موسسه علاوه بر برنامه‌های متنوع حضوری از جمله کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها به منظور برقراری ارتباط گسترده‌تر و موثرتر با جوانان در سال‌های اخیر از شیوه‌های ارتباط غیرحضوری از جمله پرتال‌های الکترونیکی، تولید برنامه‌های مشترک با صدا و سیما و تولید مخصولات فرهنگی ـ آموزشی بهره‌ برده است.

محمدزاده با اشاره به موفقیت‌های این موسسه، خاطرنشان کرد: شبکه جوانان رضوی با هدف تجمیع برنامه‌های حضوری و غیرحضوری در حوزه جوانان، فرهنگ و هویت افتتاح گردیده و رسالت این شبکه، ترویج، تعمیق و نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی و اسلامی به ویژه سنت و سیره رضوی و نیز ایجاد بستری مناسب برای اشتراک‌گذاری توانمندی‌های آنان است.

وی عنوان کرد: نمادسازی اسلامی بین خانواده‌های ایرانی در خصوص نمادهای اسلامی باید گسترش یابد و در این راستا فرهنگ‌سازی صورت گیرد و برای مناسبت‌های مختلف دینی نمادهایی را اختصاص دهند تا هم جوانان و هم خانواده‌ها با مسائل دینی آشنا شوند.

مدیرعامل موسسه خدمات مشاوره‌ای آستان‌قدس ادامه داد: مدیریت ارتباط با همسر تعارض‌ها و نوع گفت‌وگوی آنان از مسائلی است که باید توجه ویژه‌ای به آن اختصاص یابد.

محمدزاده افزود: در سال جاری علاوه بر تخصصی سازی استمرار ارتباط با مخاطبان را در دستور کار موسسه است که به صورت یک برنامه منسجم کاری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مرکز تخصصی خدمات مشاوره‌ای و آموزشی آستان مهر در 20 استان کشور نیز فعالیت دارد و در 14 استان برنامه‌ریزی‌ ‌های اجرایی آن صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول