به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابطعمومی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی، شهرام شیخانی با بیان اینکه طرح مشاوره تلفنی به منظور بهرهمندی همه مردم از خدمات مشاوره اجرا میشود، اظهار کرد: امکان برقراری ارتباط تلفنی با این خط با همکاری مخابرات خراسان جنوبی و همراهی معاونت پشتیبانی و پیشگیری بهزیستی فراهم شده است و شهروندان میتوانند با تماس با این خط از خدمات مشاورهای رایگان بهرهمند شوند.
وی تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری بیش از 2 هزار و 200 نفر با صدای مشاور 148 تماس گرفتهاند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 68 درصد افزایش داشته است.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان امسال خط 148 در شهرستانهای سرایان و سربیشه نیز راهاندازی میشود، افزود: در سال 90 شهرستانهای بیرجند، قاینات، نهبندان، فردوس و بشرویه از خدمات مرکز مشاوره تلفنی خراسان جنوبی بهرهمند بودند.
شیخانی اضافه کرد: در سال جاری نیز شهرهای درمیان، خوسف، آرین شهر، حاجیآباد و خضری به خط مشاوره روانشناختی تلفنی (148) خراسان جنوبی ملحق شدند.
کارشناس دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه سنتها و باورهای مردم گاه مانع از مراجعه افراد به مراکز مشاوره میشود و در بعضی موارد نیز ارتباط چهره به چهره دشوار است، یادآور شد: خط 148 این موانع را ندارد و بهرهمندی از آن در مناطقی که مراکز مشاوره وجود ندارد نیز ممکن میشود.
عاطفه افشاری اظهار کرد: ارائه اطلاعات علمی و اولیه مورد نیاز تماس گیرندگان در زمینه مسائل و مشکلات مختلف تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، عاطفی، روانی و اجتماعی از جمله خدمات این طرح است.
وی با اشاره به اینکه 18 مشاور مجرب در مرکز 148 خراسان جنوبی مستقر هستند، گفت: پس از هر تماس به تماسگیرنده کد پیگیری داده میشود و شخص میتواند تا حل مشکل به دفعات با یک مشاور صحبت کند.
کارشناس دفتر مشاوره اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با تاکید بر محرمانه بودن اطلاعات تماس گیرندگان با خط 148 ادامه داد: هر آنچه که به مشاوران گفته میشود به طور کامل محرمانه است و در اختیار کسی قرار نمیگیرد؛ ضمن اینکه تمامی خدمات نیز رایگان است.
انتهای پیام/ز30/پ3003