اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خبر داد

ارائه مشاوره تخصصی به کارآفرینان در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با ‌تاسیس مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی، مشاوره‌های تخصصی و کاربردی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استان ارائه خواهد شد.

ارائه مشاوره تخصصی به کارآفرینان در اردبیل

حسین منوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ این مشاوره‌ها در زمینه فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان و مبتنی بر نوآوری و فناور‌ی‌های جدید و مخاطره‌پذیر به کارآفرینان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: دستورالعمل اجرایی تاسیس مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی در استان‌ها که به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی رسیده بود برای اجرا به تمامی واحدهای تابعه وزارت ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تاسیس این مراکز را گامی برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و هرگونه انحراف در مسیر سرمایه‌گذاری‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: ایجاد ارتباط منطقی، مستمر و پایدار بین فعالیت‌های کارآفرینی نوآوری‌محور استان با تولید سرانه ناخالص داخلی استان و کمک به شبکه‌سازی اکوسیستم کارآفرینی کشور، سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای کشور ازجمله اهداف تاسیس این مرکز است.

منوری با بیان اینکه تمامی اعضای حقوقی و حقیقی هیئت فنی در اجرای دقیق این دستورالعمل مسئولیت مشترک دارند، افزود: مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل تا زمان تشکیل سازمان نظام کارآفرینی کشور به عهده اداره کل کار و امور اجتماعی استان خواهد بود.

این مسئول تاکید کرد:‌ ادارات کار و امور اجتماعی استان موظفند تا زمان تشکیل سازمان نظام کارآفرینی کشور، هر سه ماه یک‌بار گزارشی از تعداد مراکز ایجاد شده و نحوه فعالیت آنها به معاونت سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی ارسال کنند.

وی تصریح کرد: تمامی طرح‌هایی که توسط مراکز مشاوره مورد امکان‌سنجی قرار می‌گیرند باید در ابعاد مختلف چون مدل کسب و کار، فرایند فعالیت، نوع خدمت و یا زنجیره تولید کالا دارای نوآوری باشند.

منوری در ادامه بیان داشت: مستندات حق مالکیت فکری (IP) یا حق ثبت اختراع و امتیاز انحصاری بهره‌برداری باید به مراکز مشاوره ارائه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه تصریح کرد:‌ اداره کل کار و امور اجتماعی استان موظف است به محض دریافت ابلاغ دستورالعمل، در اولین فرصت نسبت به ایجاد دبیرخانه اجرایی اقدام کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول