اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

15 هزار خانواده کردستانی مشاوره شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از فعالیت هفت مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در استان خبر داد و گفت: سال تحصیلی گذشته 15 هزار خانواده کردستانی مشاوره شدند.

15 هزار خانواده کردستانی مشاوره شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در گردهمایی انجمن اولیا و مربیان استان کردستان اظهار کرد: این اداره‌کل در حال حاضر موفق به تشکیل 16 مجمع علمی ـ آموزشی برای مدرسان خانواده با عضویت 311 مدرس خانواده شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی مشارکت‌های تخصصی و مهارتی نیز 132 هزار و 175 نفر از اولیای دانش‌آموزان در 662 هزار و 470 ساعت فعالیت برای بهسازی و زیباسازی مدارس و رفع مشکلات دانش‌آموزان تلاش کرده‌اند که منجر به رفع بخش عظیمی از مشکلات مدارس شده است.

وی به امکان انجام آموزش‌های غیرحضوری توسط آموزش و پرورش برای والدین دانش‌آموزان اشاره کرد و یادآور شد: 4 هزار و 750 دوره آموزشی با توزیع ماهنامه‌های پیوند در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان برگزاری جشنواره نوآوری و تجارب برتر اولیا و مربیان به منظور بهره‌گیری از تجارب اولیا و مربیان نمونه و به اشتراک گذاشتن این تجارب، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی به مناسبت هفته خانواده و مقام زن از سوی اولیا و مربیان استان و برگزاری همایش‌ها و تحقیقات علمی و پژوهشی از جمله اقداماتی است که توسط انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش صورت گرفته است.

ساکی بیان کرد: همچنین این اداره‌کل در سال‌ تحصیلی گذشته موفق به زیر‌ پوشش قرار دادن 80 هزار دانش‌آموز دختر برای شرکت در کلاس مهارت‌های زندگی استان شد که این امر حرکت مؤثری برای ارتقای مهارت‌های خانواده و آموزش دختران بوده است.

* وجود انجمن اولیا و مربیان در 2740 مدرسه کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون در 2 هزار و 740 مدرسه استان کردستان انجمن اولیا و مربیان فعال است، بیان کرد: این رقم معادل 2/97 درصد مدارس استان است.

ساکی بیان کرد: این انجمن هم‌اکنون 23 هزار و 290 نفر عضو دارد که با جلساتی که تاکنون تشکیل داده‌اند 87 هزار و 680 مصوبه دارند و این امر نماد مشارکت مردمی است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون 17 شورای انجمن اولیا و مربیان در شهرستان‌ها و مناطق استان فعال است که 280 نفر عضو دارد.

وی افزود: این شوراها تاکنون 102 جلسه داشته‌اند که نتیجه این تعداد جلسه 714 مصوبه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برگزاری چهار هزار و 780 دوره آموزش خانواده با پنج عنوان برای اولیای دانش‌آموزان را از مصوبات جلسات شوراهای انجمن اولیا و مربیان خواند.

در این گردهمایی که با حضور اعضای انجمن اولیا و مربیان استان در مجتمع امام خمینی سنندج برگزار شد، مسئول انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان پیام وزیر آموزش و پرورش در خصوص هفته انجمن اولیا و مربیان را قرائت کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول