اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد فردوس خبر داد

پرداخت 2 میلیارد ریال به طرح های اشتغال‌زا در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان فردوس از پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات به 110 طرح اشتغال‌زا در این شهرستان خبر داد.

پرداخت 2 میلیارد ریال به طرح های اشتغال‌زا در فردوس

علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 505 خانوار به تعداد 2 هزار و 736 نفر تحت حمایت کمیته امداد شهرستان فردوس هستند که ماهیانه نیز مبلغ 640 میلیون ریال مستمری به آنان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت زیر پوشش کمیته امداد شهرستان فردوس 6.5 درصد از جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 2 میلیارد و 445 میلیون ریال تسهیلات به 110 متقاضی اشتغال در شهرستان فردوس پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد فردوس همچنین به فعالیت‌های مختلف امداد در عرصه‌های فرهنگی، خودکفایی و اشتغال، بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در قالب طرح نظام جامع آموزش خانواده تعداد 800 نفر مددجو آموزش‌های مختلف احکام، اخلاق، مهارت‌های زندگی و آموزش‌های بهداشتی را فراگرفته‌اند.

پاکدل تعداد دانشجویان تحت پوشش امداد را 106 و تعداد دانش‌آموزان را 254 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 93 نفر در خوابگاه‌های سطح شهرستان ثبت‌نام و از ابتدای سال جاری نیز مبلغ 115 میلیون ریال برای آنها هزینه شده است.

وی یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 87 طرح توان‌افزایی و 17 طرح خودکفایی از محل تسهیلات امدادی و قرض‌الحسنه‌ای بانک‌ها به مبلغ 2 میلیارد و 445 میلیون ریال به مددجویان پرداخت و از این طریق برای تعداد 110 نفر اشتغال ایجاد شده است.

* بافت 100 مترمربع فرش توسط مددجویان امداد فردوس

رئیس کمیته امداد فردوس از بافت 100 مترمربع فرش توسط مددجویان امداد این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 22 تخته فرش به متراژ 100 مترمربع و به ارزش ریالی 300 میلیون ریال در شهرستان فردوس بافته شده است که تعداد 45 خانوار نیز در این ارتباط مشغول به فعالیت هستند.

پاکدل افزود: در حال حاضر تعداد 890 نفر بیمه شده شهری از خدمات درمانی شامل فرانشیز دارو، بستری و خرید لوازم پزشکی برخوردار می‌شوند که از ابتدای سال جاری تاکنون نیز برای تامین هزینه‌های درمانی آنان مبلغ 50 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری همچنین برای تعداد 47 نفر از زنان سرپرست خانوار شهری و تعداد 110 نفر از مجریان کارگاه‌های اشتغال مبلغ 265 میلیون ریال هزینه بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

* خودکفایی 60 خانوار زیر پوشش امداد در فردوس

رئیس کمیته امداد فردوس از خودکفایی تعداد 60 خانوار به تعداد 176 نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال‌ و همچنین آموزش‌ مهارت‌های لازم به مددجویان در سال جاری تعداد 60 خانوار از زیر چتر حمایت امداد خارج و به مرحله خودکفا شدند.

پاکدل تعداد صندوق‌های صدقات نصب شده در سطح شهرستان فردوس را 9 هزار و 65 صندوق اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری مبلغ 2 میلیارد و 557 میلیون ریال از محل صندوق‌های صدقات سطح شهرستان جمع‌آوری شده است.

وی همچنین از جمع‌آوری 30 میلیون و 173 هزار ریال فطریه، 26 میلیون ریال کفاره و 170 میلیون ریال کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها خبر داد و تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز مبلغ 47 میلیون ریال کمک‌های مردمی برای اطعام نیازمندان شهرستان هزینه و تعداد 65 نفر حامی نیز حمایت تعداد 70 یتیم را به‌ عهده گرفتند.

رئیس کمیته امداد فردوس کمک به تعمیر و بهسازی مسکن 18 نفر از مددجویان به مبلغ 230 میلیون ریال و پرداخت 162 فقره وام کارگشایی به ارزش 890 میلیون ریال را از جمله پروژه‌های عمرانی کمیته امداد فردوس عنوان کرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول