اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد گیلان:

شاعران در اشعار خود روحیه نیکوکاری را ترویج کنند

خبرگزاری فارس: مدیر کل امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: شاعران در اشعار خود روحیه احسان و نیکوکاری را ترویج کنند.

شاعران در اشعار خود روحیه نیکوکاری را ترویج کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر احسان و نیکوکاری در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با بیان اینکه کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) خادمان مردم جامعه هستند، اظهار کرد: از دهه 60 تاکنون مضمون‌های شعر فارسی با مباحث انقلاب و جنگ تحمیلی به‌هم آمیخته و موجب پیدایش فرهنگ دفاع مقدس در شعر فارسی شده است.

وی با بیان اینکه شاعران با سرودن اشعار حماسی درباره رزمندگان و ایثار و فداکاری‌های آنها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خدمات فراوانی به نظام اسلامی کرده‌اند، افزود: شاعران فرهنگ شهادت را در اشعار خود برای آیندگان به ارمغان گذاشته‌اند.

این مسئول با اشاره به آمیختگی شعر با فرهنگ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فکر برگزاری مراسم شعر احسان و نیکوکاری برگرفته از ادبیات پایداری بود تا بتوان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های شاعران فرهنگ احسان و نیکوکاری را ترویج کرد.

وی توجه به فرهنگ احسان و نیکوکاری در آثار ادیبان و بزرگان شعر و ادب فارسی را از ویژگی‌های اشعار آنها عنوان کرد و گفت: هم‌نوایی با افراد آسیب‌پذیر جامعه از گذشته‌های بسیار دور در ایران زمین مرسوم بوده که با ورود اسلام به این سرزمین بر آن تاکید بیشتری شده است.

علی‌محمدی با اشاره به اشعار بزرگانی مانند حافظ، سعدی و پروین اعتصامی، اذعان کرد: این شاعران در اشعار خود مردم را به نوع‌دوستی و دستگیری از نیازمندان فرا می‌خواندند.

به گفته وی، شاعران پیوند دهنده هنر و فرهنگ هستند زیرا با پیوند بین هنر و دفاع مقدس موجب پیدایش ادبیات پایداری در فارسی شدند.

مدیر کل کمیته امداد گیلان با تصریح بر اینکه شاعران معاصر نیز باید در اشعار خود روحیه احسان و نیکوکاری را در جامعه ترویج کنند، ابراز کرد: در شعر پایداری شاعر با بیانی ساده، گویا و هنرمندانه احساس یک مادر شهید را بیان می‌کند که تاثیرگذاری بیشتری با دیگر روش‌های بیان دارد.

وی، یتیم‌نوازی را بخشی از آموزه‌های دینی و اسلامی دانست و افزود: شاعران باید با اشعاری نو و هنرمندانه دنیایی از معرف و کلام را در یک کلمه، مصرع، بیت و یا یک غزل بازگو کنند.

علی‌محمدی هنر را بهترین وسیله برای معرفی معرفت به اجتماع دانست و خاطرنشان کرد: شعر بهترین ابزار برای ترویج محبت در جامعه است.

وی با بیان اینکه ترویج احسان و یتیم‌نوازی با شعر ممکن می‌شود، یادآور شد: خداوند نخستین یتیم‌نواز هستی است و رسول اکرم (ص) و علی (ع) نیز این‌چنین بودند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم تصریح کرد: امام علی (ع) به یتیمان توجه ویژه داشت و ترویج اکرام ایتام را موید تاکید قرار می‌داد.

وی از شاعران خواست تا برای مضمون شعرهای خود از آیات الهام‌بخش قران کریم بهره بگیرند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور که با حضور تعداد زیادی از حامیان ایتام برگزار شد هر یک از شاعران برگزیده قطعه‌ای از اشعار خود را با موضوع احسان و نیکوکاری قرائت کردند.

فرامرز انصاری و رضا نیکوکار از جمله شاعران برجسته گیلانی بودند که در این مراسم اشعار خود را قرائت کردند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول