اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان مطرح کرد

نارضایتی روستائیان از قرار گرفتن فاضلاب بوشهر در ورودی تنگستان

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: قرار گرفتن فاضلاب بوشهر در ورودی شهرستان تنگستان موجب نارضایتی هفت هزار نفر ساکن روستاهای این شهرستان شده است.

نارضایتی روستائیان از قرار گرفتن فاضلاب بوشهر در ورودی تنگستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر احمد جعفری‌نسب صبح امروز در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به تبعات منفی فاضلاب بوشهر که در ورودی شهرستان تنگستان قرار دارد، اجرای این طرح در روستای جائینک که از توابع شهرستان تنگستان است نیز تبعات منفی دیگری به همراه خواهد داشت.

وی افزود: قرار گرفتن فاضلاب بوشهر در ورودی شهرستان تنگستان موجب نارضایتی 7 هزار نفر ساکن روستاهای این شهرستان شده است.

فرماندار تنگستان گفت: مکانی که برای اجرای طح دفن پسماند شهر بوشهر و چهار شهر دیگر در نظر گرفته شده مناسب نبوده و مطالعات مجدد طرح ضروری است.

جعفری‌نسب ادامه داد: این مسئله به معضلی در این روستاها تبدیل شده طوری که مردم قادر به ادامه زندگی در این روستاها نیستند و ضمن اینکه با مشکلات زیادی مواجه‏اند دغدغه بروز بیماری‎ها و مشکلات بهداشتی نیز دارند.

فرماندار تنگستان یادآور شد: در حالی که این مشکل هنوز حل نشده، اجرای طرح دفن پسماند در روستای جائینک موجب اعتراض و نارضایتی بیش از پیش مردم و بروز مشکلات متعددی خواهد شد و شهرستان تنگستان به منطقه‎ای برای دفن پسماند و فاضلاب تبدیل می‎شود.

وی عنوان کرد: این طرح خوب کارشناسی و مطالعه نشده و بسیاری از مسائل مهم در آن لحاظ نشده است و باید دوباره بازبینی و کارشناسی شود.

جعفری‌نسب گفت: جمعیت روستاهایی که تحت تاثیر این طرح قرار خواهند گرفت زیاد است و وجود چندین کارخانه مرغداری و تولید آسفالت در این روستاها از جمله دلایلی است که مسئولان با در نظر گرفتن آنها باید در طرح دفن پسماند بوشهر تجدید نظر کنند.

این مسئول ابراز داشت: ایجاد فضایی برای دفن پسماند پنج شهر در مکانی که فقط یک کیلومتر با مناطق مسکونی فاصله دارد بدون شک تبعات منفی امنیتی و اجتماعی خواهد داشت.

فرماندار تنگستان متذکر شد: در شمال شهر چغادک منطقه‎ای وجود دارد که مسکونی نبوده و محل مناسبی برای دفن پسماند است که در مطالعه مجدد طرح می‎توان این منطقه را نیز بررسی و کارشناسی کرد.

وی در پایان اذعان داشت: فاضلاب بوشهر به اندازه کافی مردم تنگستان را اذیت کرده و با اجرای یک طرح نامناسب دیگر موجب نارضایتی بیشتر مردم نشویم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول