اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رودهن:

مدیریت پسماند بدون فرهنگ‏‌سازی محقق نمی‏شود

خبرگزاری فارس: شهردار رودهن گفت: تا فرهنگ صحیح تولید، انباشت و جمع‏‌آوری زباله بین مردم نهادینه نشود، اجرای طرح‏های مدیریت پسماند ناموفق است.

مدیریت پسماند بدون فرهنگ‏‌سازی محقق نمی‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمید محرمی ظهر امروز در نشستی با همین موضوع که در رودهن برگزار شد، اظهار داشت: همواره افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی موجبات تولید میلیون‏ها تن زباله را فراهم می‏سازد.

وی ادامه داد: فرهنگ‏‌سازی به عنوان بن و اساس مدیریت پسماندها نتیجه حاصل از این طرح را تضمین می‏کند.

محرمی اضافه کرد: اساس فرهنگ از تفکر آن شکل می‏گیرد؛ از این رو، باید برای نهادینه‏سازی فرهنگ مدیریت پسماند در میان مردم، تغییر و تحول در افکار شهروندان را آغاز کرد.

شهردار رودهن افزود: با توسعه آموزش در میان اقشار جامعه می‏توان باورهای غلط متداول در خانواده‏ها را با تغییراتی ساختاری همراه کرد.

وی ادامه داد: بعد از ایجاد تحول در باورهای شهروندان در زمینه زباله و کنترل آن، نیاز جامعه به وجود مدیریتی صحیح بر پایه تفکری صحیح احساس می‏شود.

محرمی با تأکید بر نقش فناوری در مدیریت پسماندها خاطرنشان کرد: در زمینه فناوری کنترل و مدیریت زباله باید از تجربیات کشورهای پیشگام سود برد.

شهردار رودهن افزود: با پیشرفت فناوری در جهان امروز جمع‌‏آوری، حمل و دفن زباله با شتاب و دقت بیشتری انجام می‏شود.

* تداوم دیدارهای مردمی در مناطق شهری رودهن   

شهردار رودهن همچنین از تداوم دیدارهای مردمی در مناطق مختلف حریم و محدوده با حضور مسئولان مدیریت شهری خبر داد.

محرمی تصریح کرد: در این دیدارهای مردمی، شهردار رودهن به همراه مسئولان اجرایی شهرداری از نزدیک به بررسی و شناسایی مشکلات مردم می‏پردازند.

وی اضافه کرد: ملاقات مردمی شهرداری رودهن با هدف درک مشکلات شهروندان کریتون از نزدیک و امکان‏سنجی برای رفع آنها انجام می‏شود.

شهردار رودهن افزود: بازدید از همه محلات شهر رودهن از برنامه‏‌هایی است که در دستور کار مدیریت شهری رودهن قراردارد.

شهردار رودهن همچنین با اشاره به روزهای شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) دارای سطح علمی بالایی بودند و بر تفسیر و فقه تسلط کامل داشتند.

وی تصریح کرد: القاب شریف این امام همام را «باقر، شاکر و هادی» شامل می‏شود اما ایشان به دلیل برخورداری از دانشی بی‏کران، «باقرالعلوم» خطاب می‏شدند.

محرمی اضافه کرد: امام محمد باقر(ع) راستگوترین، متواضع‏‌ترین و در راه خدای متعال بخشنده‌‏ترین مردمان زمان خود بودند.

شهردار رودهن افزود: ایشان همانند غلامانشان در مزرعه کار می‏کردند و آنچه از زحمت و تلاش خود به دست می‏آوردند، در راه خدا انفاق می‏کردند.

وی ادامه داد: دوران ولایت امام محمد باقر(ع) و فرزند گرامی ایشان ،با پایان دوران امویان و پیدایش عباسیان هم‏زمان بود و انحرافات مدعیان و ستم‏کاران آن دوران اسباب فراموشی بسیاری از تعالیم و احادیث نبوی را فراهم ساخت.

شهردار رودهن افزود: از این رو، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) از موقعیت آن روزگار سیاسی برای نشر تعالیم اسلامی استفاده کردند.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول