اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل عمرانی سازمان شهرداری‌های کشور:

مدیریت صحیح پسماندها نگاه ملی مسئولان را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مدیرکل عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌های کشور گفت: از آنجایی که مدیریت پسماندها در کشور توجیه اقتصادی چندانی ندارد باید با حمایت‌های چندجانبه زمینه تحقق اهداف کلان در این حوزه مهیا شود.

مدیریت صحیح پسماندها نگاه ملی مسئولان را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، مسعود احمدی بعد از ظهر امروز با بیان این مطلب در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان شهری شهرضا که در حاشیه نخستین جشنواره ملی انار و سفال برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس آمار و اطلاعات موجود روزانه بیش از 80 هزار تن پسماند در سطح کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت کشور طی چند دهه گذشته، میزان سرانه تولید زباله به ازای هر نفر در کشور به حدود 710 گرم رسیده که با توجه به سند چشم‌انداز باید در راستای کاهش تولید این میزان زباله گام برداریم.

مدیرکل عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌های کشور با تشریح قانون مصوب پسماند در سال 83 افزود: بر اساس این قانون، شهرداری‌ها به عنوان مدیریت اجرایی در حوزه پسماندها مطرح هستند و بخشداری‌ها و دهداری‌ها نیز به عنوان اهرم‌های کمکی در این حوزه به شمار می‌روند و همچنین بیش از 30 نهاد به شکل مستقیم در این زمینه مسئولیت اجرایی دارند.

وی با اشاره به معضل افزایش گرمای جهانی و با تشریح دلایل بروز این موضوع گفت: بر اساس مطالعات انجام‌گرفته پیرامون دلایل ایجاد این معضل، 37 درصد بروز این مشکل ناشی از شیوه‌های ناصحیح و غیر اصولی دفن پسماندها در سطح جهان است.

احمدی با برشمردن کشورهایی که بیش‌ترین سهم را در آلایندگی جهانی دارند، افزود: در حال حاضر کشور ایران جزو 10 کشور نخست در زمینه افزایش گرما در جهان قرارنگرفته است و باید برای قرارنگرفتن در این لیست تمام توان کشور را به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: اگر ایران جزو لیست 10 کشور افزاینده گرمای جهانی قرار بگیرد سالانه رقمی در حدود 33 درصد درآمد ناشی از فروش نفت باید تحت عنوان خسارت پرداخت شود.

مدیرکل عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌های کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود هفت منطقه مدیریتی در حوزه پسماند در سطح استان اصفهان گفت: بر این اساس شهرستان شهرضا مدیریت منطقه شهرضا، دهاقان و منظریه را با جمعیتی بیش از 200 هزار نفر بر عهده دارد .

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان شهرضا با تولید روزانه 80 تن پسماند و در مجموع با میزان پسماند تولیدی در منطقه تحت کنترل شهرستان روزانه 150 تن پسماند در این منطقه تولید می‌شود.

احمدی در ادامه با تقدیر از فعالیت‌های شهرداری شهرضا در حوزه مدیریت اصولی پسماند اضافه کرد: با وجود مطالعات و فعالیت‌های شایسته‌ای که در این حوزه طی یک سال گذشته انجامگرفته است، اما به دلیل برخی کم‌کاری‌ها در دوران گذشته باید با سرعت بیشتری در راستای تحقق اهداف متعالی در این عرصه در سطح شهرضا تلاش شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول