اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

اعتبارات پسماند استان‌های ساحلی ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران از اختصاص و ابلاغ اعتبارات پسماند استان‌های ساحلی خبر داد.

اعتبارات پسماند استان‌های ساحلی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، ذات‌الله زارعی ظهر امروز در همایش ناحیه‌ای بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه و جویبار با محوریت بخشداری مرکزی قائمشهر با بیان اینکه مدیریت پسماند یک دغدغه استانی است، اظهار داشت: سرانه جمعیت و اعتبارات به اندازه جمعیت هر استان است وقتی جمعیت به 4 برابر برسد امکانات موجود کفاف نیاز استان را نمی‌دهد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران با اشاره به اینکه صنعت توریسم و گردشگری در بیشتر کشورها استفاده می‌کنند، افزود: باید این بستر را فراهم و نگاه منطقه‌ای و شهرستانی شود.

وی به اختصاص اعتبارات پسماند استان‌های ساحلی اشاره و گفت: این اعتبارات اختصاص به شهر ندارد بلکه منطقه‌ای و شهرستانی است و همه روستاهای قائمشهر، سوادکوه و جویبار سهیم هستند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران از فرمانداران و بخشداران شهرستانها خواستار شد برای مدیریت صحیح از وضعیت پسماند و مراکز دفع زباله با اختصاص اعتبار به نتیجه مشخص برسند.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها هنوز رسما به‌عنوان دستگاه اجرایی شناخته نشده است، اظهار داشت: اماکن بلااستفاده دولتی در روستاها به بخشداری‌ها واگذار و امانی به دهیاران و شوراهای بخش روستا تحویل داده می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران همچنین برای تقویت شرکت‌های تعاونی بیان کرد: از سال 88 همه تجهیزات و امکانات به شرکت تعاونی واگذار می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه دهیاران به‌عنوان بازوان اجرایی در روستاها زیر نظر شورای بخش از سال 82 شکل گرفت، گفت: واگذاری پروژه‌های اجرایی، ثبات شغلی، دستگاه‌های حفار و مباحث درآمدی به دهیاران از دغدغه‌هایی است که در سطح کشور وجود دارد. این مسائل به‌خاطر این است که یک خلاهای حقوقی در قوانین دهیاری‌ها داریم.

وی افزود: دهیاران توان تخصصی، فنی، توان ظرفیت‌های روستای برخوردارند و با حداقل موجود توانستند به نحوی استفاده کنند.

این مسئول از واگذاری پروژه‌ها به دهیاری‌ها خبر داد و گفت: امروز با پیگیری‌های نمایندگان مجلس طرح کامل در حوزه‌های مختلف با کارشناسی  به مجلس ارائه و به‌عنوان یک اثر ماندگار در روستاها ثبت شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار دهیاران اظهار داشت: در سطح کشور 26 هزار دهیاری و در مازندران یک‌هزار و 684 دهیار مصوب داریم.

زارعی افزود: سال گذشته 111 روستا که از نظر جمعیتی کمتر بودند معرفی کردیم و دومین استان بعد از خراسان رضوی بالاترین ظرفیت را داریم.

وی از برخورداری 89 درصد جمعیت روستایی در مازندران و 83 درصد در کشور از خدمات دهیاران خبر داد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول