اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

دفن پسماندهای عفونی نیازمند مدیریت صحیح است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به جمع‌آوری پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها توسط این سازمان گفت: دفن بهداشتی پسماندهای عفونی شهر اراک نیازمند مدیریت صحیح مراکز تولیدکننده است.

دفن پسماندهای عفونی نیازمند مدیریت صحیح است

محمود حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بر اساس قانون مدیریت پسماند، مدیریت و بی‌خطر‌سازی، جمع‌آوری بهداشتی، دفع و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی، بر عهده خود مراکز تولیدکننده می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در راستای ارائه خدمات و همکاری در بخش عمومی بهداشت شهر اراک از سال 88 تاکنون جمع‌آوری و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی را در دستور کار سازمان قرار داده ‌است که تمامی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها ، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌های پزشکان سطح شهر و بیش از 200 مطب پزشکان مشمول طرح جمع‌آوری پسماندهای پزشکی می‌باشند.

حسنی با اشاره به اینکه از امسال بیش از 11 درصد جمع‌آوری و انتقال پسماندهای پزشکی در سطح شهر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود؛ در سال جاری تیم کارشناسی با مشارکت سازمان نظام پزشکی و مرکز بهداشت به منظور انعقاد قرارداد با پزشکان، مسئولین آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌ها از ابتدای خرداد ماه تا پایان تیر ماه با مراجعه حضوری نسبت به این امر اقدام کرده‌اند.

وی تهیه و توزیع کیسه‌های زرد رنگ مخصوص جمع‌آوری پسماندهای عفونی در بین پزشکان سطح شهر و تحویل بیش از 15 عدد سطل Bin مخصوص جمع‌آوری پسماندهای عفونی به ساختمان پزشکان سطح شهر اراک را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و تصریح کرد؛ جمع‌آوری بهداشتی، دفع و دفن بهداشتی پسماندهای عفونی شهر اراک نیازمند برنامه‌ریزی واحد و اجرای تصمیمات کارشناسی متمرکز و مدیریت صحیح مراکز تولیدکننده است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول