اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

هنرمندان صنعتگر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری تجلیل می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تجلیل هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت این استان تا پایان امسال خبر داد.

هنرمندان صنعتگر پیشکسوت چهارمحال و بختیاری تجلیل می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی پیش از ظهر امروز در نشست شورای معاونان این اداره‌کل، اظهار داشت: هنرمندانی که بالای 70 سال سن دارند و در رشته فعالیت خود از افراد شاخص به شمار می‌روند مورد تجلیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار می‌گیرند.

وی افزود: به احتمال فراوان طرح تجلیل از هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت در سال‌جاری اجرا می‌شود.

ریاحی در ادامه با اشاره به شرکت هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی، گفت: در این نمایشگاه چهارمحال و بختیاری با چهار غرفه صنایع دستی، سه غرفه گردشگری و غرفه سیاه چادر عشایری حضور داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 40 هزار نفر از غرفه‌های این استان بازدید کردند، افزود: فروش صنایع دستی این استان به ویژه سیاه چادر عشایر بختیاری در این نمایشگاه مطلوب بود.

وی در ادامه همچنین از کسب رتبه برتر این اداره‌کل در ارزیابی ستاد اقامه نماز سال 90 خبر داد و گفت: انجام فعالیت در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، آموزش، برگزاری نماز جماعت در سازمان و برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت اعیاد و مناسبت‌ها از جمله معیارهای ستاد اقامه نماز برای تمامی ادارات استان بود.

ریاحی اضافه کرد: همچنین احداث و مرمت نمازخانه‌های بین راهی، احداث نمازخانه در هتل‌ها و اماکن گردشگری از جمله معیارهای اختصاصی ستاد اقامه نماز برای این اداره‌کل بوده است.

وی تشکیل اتاق فکر صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و گفت: با توجه به نقش و جایگاه صنایع دستی در ایجاد اشتغال، درآمدزایی و صادرات غیر نفتی در راستای توسعه و ترویج این هنر صناعی ملی و استفاده از توان کارشناسی و فکری اتاق فکر مرتبط با صنایع دستی از سوی معاونت صنایع دستی این استان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول