اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی قزوین خبر داد

آثار هنرمندان معاصر قزوینی در موزه سنگ

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در مرکز مطالعات باستان‌شناسی و موزه سنگ استان قزوین آثار هنرمندان معاصر قزوینی به نمایش درآمد.

آثار هنرمندان معاصر قزوینی در موزه سنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین حمیدرضا قاسمی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: موزه‌ها بخش اعظم تاریخ، فرهنگ و هنر یک ملت را به نمایش گذاشته و محور ارتباطی نسل جدید با گذشتگان هستند که برای بیان فعالیت‌های دوران کهن، تجهیز و راه‌اندازی این مراکز از برنامه‌های ضروری است که علاوه بر معرفی اصالت و هویت یک کشور مطالعه و بررسی آنها راه‌گشای ابهامات تاریخی و چراغ راه آینده خواهد بود.

قاسمی با اشاره به تجهیز موزه سنگ به آثار هنری هنرمندان استان افزود: خوشبختانه استان قزوین دارای غنای تاریخی، فرهنگی و هنری بوده و با داشتن موزه‌های متعدد می‌تواند در راستای معرفی فرهنگ و هنر این سرزمین توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد و موزه سنگ نیز یکی از موزه‌هایی است که به زودی در استان افتتاح می‌شود که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و قسمتی از این موزه به آثار هنرمندان معاصر تخصیص یافته که مراحل تجهیز و راه‌اندازی آن صورت گرفته است.

قاسمی اظهار کرد: در پی بررسی‌های کارشناسی و با توجه به حضور هنرمندانی توانا و فعال در عرصه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در استان برآن شدیم تا در این موزه از حضور این عزیزان استفاده و آثار نفیس آنها را برای علاقه‌مندان به نمایش بگذاریم.

وی از رشد روز افزون هنر-صنعت تراش سنگ ابراز خرسندی کرد و گفت: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی که به عنوان یک هنر-صنعت محسوب می‌شود با توجه به موقعیت اقتصادی و درآمدزایی که برای هنرمند به دنبال دارد، دارای محبوبیت خاصی در بین جوانان بوده و از روند رو به رشدی برخوردار است.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول