اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری:

مهم‌ترین کار برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی دادن تسهیلات است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گفت: برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی مهم‌ترین کار دادن تسهیلات است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

مهم‌ترین کار برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی دادن تسهیلات است

محمد‌حسن صالحی مرام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی کشور اظهار کرد: صد درصد فعالیت‌های اقتصادی در خراسان‌رضوی متعلق به بخش خصوصی است و صنایع دستی ما از هزاران سال پیش در اختیار بخش خصوصی بوده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری کشور افزود: 95درصد نهاده‌ها در کشور تولید می‌شود و 5 درصد باقیمانده نیز در کشور وجود دارد که با برنامه‌ریزی می‌توان از آن استفاده کرد.

صالحی مرام با اشاره به مزیت‌های شغل صنایع دستی خاطرنشان کرد: دایر کردن شغل صنایع‌دستی هزینه زیادی نمی‌خواهد و با 3 تا 5 میلیون می‌توان آن را ایجاد کرد و پایداری این شغل که فرد 80 سال است در آن فعالیت می‌کند و 16 تا 17 ساعت کار می‌کند نشان دهنده بهره‌وری بالا از مزیت‌های این شغل است.

وی یادآور شد: صنایع دستی گنج روان است که با داشتن مواد اولیه در کشور و هنرمندان با ذوق و ابتکار که صادرات آن می‌تواند برای کشور درآمد زایی داشته باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری کشور با اشاره به وجود سنگ‌های قیمتی در ایران اظهار کرد: سنگ‌هایی در ایران وجود دارد که در سایر نقاط جهان نیست و بیش از 80درصد سنگ‌های قیمتی در ایران است.

صالحی‌مرام در ارتباط با اقتصاد مقاومتی گفت: برخی اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی اشتباه گرفته‌اند در حالی‌که اقتصاد مقاومتی یعنی در مقابل کالاهای خارجی بی‌کیفیت تولیدات مرغوب خود را بالا ببریم و تحریم‌ها سبب شد تا واردات کشور کم شود و مایحتاج مورد نیاز را  در داخل تولید کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری کشور در ارتباط با حمایت از هنرمند صنایع دستی اظهار کرد: برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی آنها را بیمه می‌کنیم و جایگاه و شان اجتماعی او را بالا می‌بریم و مهمترین کار دادن تسهیلات است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم و صنعت‌گر با دریافت تسهیلات می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول