اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه قربان تا غدیر شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از شرکت هنرمندان این استان در ششمین نمایشگاه سراسری قربان تا غدیر سیستان و بلوچستان خبر داد.

هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه قربان تا غدیر شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی پیش از ظهر امروز در نشست با هنرمندان این استان، اظهار داشت: هنرمندان این استان در ششمین نمایشگاه سراسری قربان تا غدیر در سیستان و بلوچستان شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از نهم تا 13 آبان ماه جاری برگزار می‌شود، افزود: چهار نفر از هنرمندان استان در رشته‌های قلمکار، سرمه‌دوزی و سراجی سنتی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

رئیسی بر ضرورت دفاع و حمایت از صنایع دستی در کشور تأکید کرد و گفت: ایران به عنوان کشوری با قدمت دیرینه و تمدنی کهن، لازم است تا در مورد ضرورت حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی که نشان‌دهنده تمدن دیرپای ایران زمین در دو حوزه فرهنگ کهن ایرانی و فرهنگ غنی اسلامی است، تلاش مضاعف داشته باشیم.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: صنایع دستی، در ذهن عموم مردم به عنوان یک هنر متفاوت با قدمتی دیرینه شناخته می‌شود، چرا که پررنگ‌تر شدن نقش صنایع دستی در ذهن عموم، موجب افزایش توجه عمومی به آن نشده و این بدین معناست که باید نگرش خود را به این موضوع تصحیح کنیم.

وی صیانت از صنایع دستی را نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش برای فرهنگ‌سازی دانست و گفت: مهم‌ترین روش برای فرهنگ‌سازی برای حفظ و صیانت از صنایع دستی و ارتقای جایگاه آن در جامعه می‌تواند از طریق رسانه‌ها و کتب درسی صورت ‌گیرد.

رئیسی با اشاره به تأکید بر ضرورت ارتقای سطح کاربردی صنایع دستی، گفت: صنایع دستی در جهان امروز صرفا یک هنر نیست، بلکه صنعتی درآمدزا است که علاوه بر نقش مهمی که در رونق اقتصادی کشور می‌تواند ایفا کند، موجب صدور فرهنگ و تمدن غنی اسلامی به نقاط دیگر جهان می‌شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول