اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 8 دانشگاه آزاد:

تفکیک جنسیتی دانشگاه‏ها زمان ‏می‏برد

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی، تفکیک جنسیتی در دانشگاه‏ها را در راستای اسلامی کردن این مراکز علمی پروسه‏ای زمان‏بر خواند.

تفکیک جنسیتی دانشگاه‏ها زمان ‏می‏برد

صمد مؤمن‏ب‌الله امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تفکیک جنسیتی از این لحاظ مهم است که دانشگاه به معنای واقعی خود اسلامی شود.

وی بر لزوم کارشناسی شرایط در همه ابعاد تأکید کرد و افزود: آیا در کلاسی که دو و سه نفر دانشجوی زن یا عکس آن مرد وجود داشته باشد، می‏توان ساعات تدریس استاد را تقسیم کرد؟ از این رو، این پروسه امری زمان‏بر است.

مؤمن‏بالله با اشاره به اینکه ما به عنوان نیروهای قسم‌‏خورده نظام باید دانشگاه را در شأن نظام اسلامی ارائه دهیم، اضافه کرد: قطعاً به دنبال این هستیم که این دانشگاه در مرحله نخست در کف شرایط فعلی به صورت اسلامی اداره شود و دانشجو با ورود به دانشگاه شأن دانشگاه و حرمت علم را حفظ کند.

وی ادامه داد: فراتر از آن، اگر امکانات یاری کند و تعداد قابل توجهی از دانشجویان زن و مرد در یک رشته حاضر باشند، کلاس‏ها جداگانه برگزار می‏شود.

مؤمن‏بالله تصریح کرد: نظام ما یک نظام اسلامی است و باید آنچه ارائه می‏دهد، نشان‏دهنده و حاوی مفاهیم اصلی و واقعی انقلابی، فرهنگی، اسلامی و قرآنی باشد.

رئیس منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر بنا باشد، دانشجو در یک کلاس بنشیند و در همان شرایط مفاهیم دینی انتقال داده شود، برای ما هیچ مشکلی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: اما برای راحتی بیشتر بانوان، قرار گرفتن آقایان در شرایط بهتر، در اختیار قرار دادن مناسب‏تر امکانات رفت و آمد و سایر مسائل باید محقق شود.

مؤمن‏ب‌الله افزود: باید در شرایطی کارها کارشناسی شود که تمام ابعاد را برای حاشیه کمتر در نظر گرفت و به صورت دقیق اجرایی کرد.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول