اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرحله دوم کرسی‌های آزاد‌اندیشی برگزار می‌شود؛

بررسی موضوع تفکیک جنسیتی در کرسی آزاد‌اندیشی شهید باهنر کرمان

خبرگزاری فارس: دبیر کانون آزاد‌اندیشی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: مرحله دوم جلسات کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع ‍‍"تفکیک جنسیتی آری یا خیر" در دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.

بررسی موضوع تفکیک جنسیتی در کرسی آزاد‌اندیشی شهید باهنر کرمان
سید ‌محمد سادات‌اخوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بحث کرسی آزاداندیشی علمی بود که رهبر معظم انقلاب آن را بلند کردند و فرمودند "آزاداندیشی نیاز امروز جامعه ماست" اما چند سالی کسی زیر این علم نرفت و ما امروز شاهد این هستیم که این طرح در بسیاری از دانشگاه‌های کشور در حال برگزاری است.
وی با اشاره به هدفمند و ضابطه‌مند کردن حرف‌های روزمره دانشجویان توسط این طرح افزود: هدف از اجرای این نشست‌ها ایجاد فضای آزاد فکری است تا همه گروه‌های فعال بتوانند در مورد موضوعات مطروحه به ارائه نظر بپردازند.
سادات‌اخوی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی مانند یک نهاد نظارتی بر عملکرد مسئولان توجه دارند و چه کسی بهتر از دانشجو می‌تواند این نظارت را انجام دهد زیرا دانشجو وابسته به هیچ‌یک از باندهای ثروت و قدرت وابسته نبوده و نظارتش دلسوزانه و برای بهبود اوضاع مملکت است.
وی بیان کرد: دانشجو در کرسی‌های آزاداندیشی یاد می‌گیرد که بتواند به حرف‌های مخالف احترام بگذارد و ظرفیت تحمل و صبر خود را بالا ببرد.
سادات‌اخوی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بومی استان کرمان افزود: مرحله اول کرسی‌های آزاداندیشی در دو بخش مربوط به اساتید و دانشجویان از مهر ماه سال جاری آغاز شده است و در بخش اساتید به صورت کرسی نظریه‌پردازی با حضور اساتید اقتصاد، معارف و حقوق با محوریت بانکداری اسلامی و کاهش وزن ربا از سیستم بانکداری به طور منظم و هفتگی برگزار شده است.
وی با توجه به برگزاری مرحله اول طرح کرسی‌های آزاداندیشی در بخش دانشجویی اذعان کرد: در این بخش موضوع خصوصی‌سازی دانشگاه‌ها که امری مبتلا در فضای دانشجویی کشور است، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
وی گفت: در مرحله دوم طرح به بررسی بحث تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها پرداخته و نظرات دانشجویان را به بحث می‌گذاریم.
سادات‌اخوی با اشاره به ثبت‌نام از مخالفان و موافقان طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه باهنر افزود: تاکنون حدود 100 نفر در مرحله دوم کرسی آزاداندیشی دراین دانشگاه نام‌نویسی کرده‌اند.
وی خاطر‌نشان کرد: در بین مسئولان این نگرش منفی وجود دارد که کرسی آزاد‌اندیشی نوعی خود‌زنی است به همین دلیل مسئولان از اجرای این کرسی‌ها رضایت زیادی ندارند و حمایت جدی از این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها نمی‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول