اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نشست خبری رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با خبرنگاران-1؛

با رعایت شئون اسلامی نیازی به تفکیک جنسیتی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شئون اسلامی رعایت شود نیازی به تفکیک جنسیتی نیست.

با رعایت شئون اسلامی نیازی به تفکیک جنسیتی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در نشست خبری خود با خبرنگاران که با محوریت حجاب و عفاف برگزار شد، از برگزاری همایشی با عنوان حجاب و عفاف با حضور مشاور رهبر معظم و رونمایی از کتابی با عنوان «ماجرای عفاف و حجاب» خبر داد و اظهار داشت: حجاب و عفاف مسئله‌ای حیاتی برای نظام، خانواه‌ها و جامعه است.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایل مفاسد اخلاقی، آدم‌ربایی، تجاوز و طلاق مسئله بی‌حجابی و عفافی است، افزود: فرهنگ حجاب و عفاف می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را برطرف کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پوشش چادر هم ایرانی و هم اسلامی است، تصریح کرد: با مطالعه تاریخ ایران متوجه می‌شویم که بسیاری از زنان اشراف ایرانی در زمان گذشته از پوشش چادر استفاده می‌کردند.
وی بیان داشت: بیگانگان این نمادهای فرهنگی ما را هدف گرفته‌اند و در گذشته هم رضاخان با برداشتن چادر از سر زنان در این راه همگام با آتاتورک در ترکیه و امان‌الله خان در افغانستان قدم برداشته بود.
رهبر با بیان اینکه در غرب زن به عنوان ابزاری برای مقاصد مختلف از جمله تبلیغی مطرح است، اظهار داشت: در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط متحول شد و به حکم قانون برخی حجاب را پذیرفتند.
 
*رهبری در مورد تهاجم فرهنگی هشدار داده‌اند اما مسئولان اجرایی بی‌تفاوت‌اند
وی با اشاره به اینکه حجاب پوشش بیرونی و عفاف پوشش درونی است، گفت: برنامه‌ای که غرب در مورد حجاب در آندلس پیاده کرد پس از آن به دنبال اجرایی شدن آن در کشور ما بودند که با تذکرات فراوان رهبری مبنی بر مبارزه با تهاجم فرهنگی با مطرح شدن این مسئله صورت گرفت.
رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود هشدارهای رهبر معظم انقلاب برخی از مسئولان اجرایی منکر جنگ فرهنگی علیه ایران شده‌اند و به همین دلایل کم‌کاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه ما با تمامی افرادی که با فرهنگ ما بجنگند، مبارزه می‌کنیم، گفت: جنگ فرهنگی موریانه‌گونه و آرام آرام در جامعه تزریق می‌شود.
رهبر در ادامه افزود: آمارهای طلاق و انواع فساد در جامعه که از سوی دستگاه‌های مختلف استان به دست ما می‌رسد هشداردهنده و خطرساز است.
 
*گوش دولت برای اعتراضات مردمی به بی‌حجابی شنوا نبود
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی اظهارنظرهای مسئولان در مورد عدم برخورد با بی‌حجابی چراغ سبزی به دشمنان بود، افزود: زمانی نوجوان 13 ساله ما به دلیل بی‌حجابی خبرنگار حاضر به مصاحبه با وی نشد، اما اکنون مسئولان بلندپایه ما با خبرنگار خانم خارجی که حجاب ندارد به راحتی حاضر به مصاحبه می‌شود و کسی هم نیست که اعتراضی کند.
رهبر بیان داشت: صدا و سیما هم به عنوان یکی از دستگاه‌های مسئول در این زمینه کم‌کاری‌هایی را داشته است که باید با برگزاری جلسات با حضور مشاوران و خانواده‌ها جبران شود.
وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شش سال است که بلاتکلیف است، اظهار داشت: نیروی انتظامی با دستور رهبری وظیفه خود را در این زمینه اجرایی می‌کند اما نیاز است که تمامی دستگاه‌ها امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروی انتظامی موظف است چه سایر دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام بدهند و چه انجام ندهند، اجرای تکلیف کند.
 
*پرسش از دولت مطالبه بود نه تضعیف
وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود انتقاد از مسئولان اجرایی طرح‌های پرسش از آنها به بهانه‌های مختلف از جمله مصلحت‌اندیشی کنار گذاشته می‌شود و حق پرسش مردم از حاکمیت که بر دوش نمایندگان آنها در مجلس گزارده شده است، جدی گرفته نمی‌شود، اظهار داشت: من از امضاکنندگان طرح پرسش از رئیس جمهور بودم و این حق پرسش مطالبه است و نه تضعیف دولت.
رهبر در همین راستا افزود: ضعف مدیریت در زمینه فرهنگ وجود دارد و قوانینی که مجلس در مورد سامان‌دهی وضعیت مد و لباس تصویب شد، هنوز اجرایی نشده است.
 
*شئون اسلامی رعایت شود نیازی به تفکیک جنسیتی نیست
وی با اشاره به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد: از نظر علمای دینی ما تفکیک جنستی در مکانی ضرورت دارد که احتمال فساد می‌رود و این مسئله در اختیار مدیران دانشگاه‌ها قرار گرفته است.
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر رعایت شئون اسلامی در مراکز آموزشی و دانشگا‌ه‌ها شود دیگر نیازی به تفکیک جنسیتی نیست.
وی با بیان اینکه کتاب ماجرای حجاب و عفاف ادعانامه‌ای برای افرادی است که شانه از زیر بار مسئولیت خالی می‌کنند، گفت: نظرات در این کتاب ایده یک روحانی و کارشناس دینی است.
رهبر در پاسخ به پرسشس در مورد حضور وی در دور بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان، افزود: به دلیل محدودیت سنی که مجلس برای نمایندگان دارد ممکن است پس از پایان این دوره از کار خود به دنبال اقدامات فرهنگی بروم.
وی بیان داشت: در مورد عدم دوچرخه‌سواری بانوان کار ما افراطی نیست چراکه دوچرخه‌سواری بانوان در خیابان‌ها با مشکلات شرعی مواجه است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل بنیاد حجاب و عفاف در استان اصفهان خبر داد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول