اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه اصفهان:

تک جنسیتی شدن دانشگاه‌ها در دوره کارشناسی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه اصفهان گفت: تک جنسیتی شدن دانشگاه‌ها در دوره کارشناسی ضروری است اما، این موضوع به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا ارتباطی ندارد.

تک جنسیتی شدن دانشگاه‌ها در دوره کارشناسی ضروری است

حسین رامشت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دختران در برخی از رشته‌های دانشگاهی در دفترچه انتخاب رشته سال جاری حذف شده است، اظهار کرد: تک جنسی شدن برخی از رشته‌های دانشگاهی از جمله اقدامات اولیه برای اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: سال جاری ‌حذف پذیرش مرد و حذف پذیرش زن در رشته‌های علوم سیاسی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مهندسی برق گرایش قدرت، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی راه آهن و مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه اصفهان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه اصفهان به فلسفه حذف این رشته‌ها برای پذیرش دختران در دانشگاه اصفهان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان پسر تحصیل‌کننده در این رشته‌ها بیش از 90 درصد است که با توجه به این موضوع در سال جاری پذیرش دختران در این رشته‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تعداد دانشجویان در حال تحصیل در برخی از رشته‌ها مانند ادبیات و علوم انسانی و الهیات بیش از 90 درصد بوده است و تنها دو یا چند پسر در این رشته‌ها مشغول به تحصیل بوده‌اند که این موضوع نیز سبب تک جنسیتی شدن و اختصاص این رشته‌ها  به دختران شده است.

رامشت تاکید کرد: درصد آسیب‌پذیری دانشجویان در دوره لیسانس بسیار زیاد است و با توجه به این موضوع تک جنسیتی شدن رشته‌های دانشگاهی در این دوره تحصیلی یک امر ضروری تلقی می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که تکلیف دخترانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های دانشگاهی همچون علوم سیاسی، حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی و این رشته‌ها را دارند چیست، افزود: این افراد می‌توانند در دانشگاه‌هایی که امکان پذیرش آنها وجود دارد در رشته مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند.

رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه حذف برخی از رشته‌های دانشگاهی برای دختران و تک جنسیتی شدن این رشته‌ها تنها به دوره لیسانس اختصاص دارد، گفت: این موضوع به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا ارتباطی ندارد.

وی اظهار کرد: همچنین رشته‌های علوم پایه که در دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد به صورت تک جنسیتی می‌شوند و دانشگاه اصفهان دانشجویان دختر و دانشگاه صنعتی اصفهان نیز دانشجویان پسر را در این رشته‌ها پذیرش می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول