اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد با جدیت دنبال شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم توجه به مسئله تفکیک جنسیت در دانشگاه آزاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز در برخی کشورهای غیراسلامی نیز مسئله تفکیک جنسیتی مورد توجه قرار گرفته است.

تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد با جدیت دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد:‌ هدف از تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی از روز اول این بود که نقاط ضعفی که در آن دانشگاه‌‌های زمان طاغوت بود دیگر در این دانشگاه بروز نداشته باشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد بر این اساس شکل گرفت که علاوه بر مسئله علم و پیشرفت‌های علمی در جنبه‌های اسلامی و مذهبی مبرز باشد و از کشورهای دیگر نیز جوانان برای تحصیل علم و ارتقای وضعیت اخلاقی و دینی به این دانشگاه مراجعه کنند.

این مرجع تقلید افزود: هدف دیگر از راه‌اندازی این دانشگاه این بود که دانشگاه آزاد اسلامی باید مرکزی جهانی، اسلامی، علمی و فرهنگی باشد و دانشمند و پزشک مسلمان در این دانشگاه تربیت شود.

وی یادآور شد: انتظار مردم از دانشگاه آزاد اسلامی این بود که در این مسیر حرکت کرده و دانشگاه آزاد به دانشگاهی انسان‌ساز تبدیل شود.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه البته این جریان آنگونه که پیش‌بینی شده بود جلو نرفت افزود: البته نباید زحمات انجام شده را نادیده گرفت و در حد توان تلاش صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در زمینه توسعه موفقیت بوده است بیان کرد: متاسفانه در خیلی از شهرهای کوچک وضعیت حجاب تغییر کرد و وقتی علت پرسیده می‌شود، می‌گویند از وقتی که دانشگاه آزاد شکل گرفت وضعیت حجاب بدتر شد و دانشجویان التزام لازم را به برخی مسائل ندارند و مسئولان دانشگاه آزاد باید نسبت به این مسئله توجه لازم را داشته باشند.

این مرجع تقلید توجه به مسئله تفکیک جنسیت در دانشگاه آزاد را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: امروز در برخی کشورهای غیراسلامی نیز مسئله تفکیک جنسیت مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه از نظر علمی باید در جایگاه والایی قرار داشته باشد، امروز قدرت علمی به دست افرادی افتاده است که تعهدات انسانی ندارد. غربی‌ها از نظر علمی و صنعتی پیشرفت داشته ولی از نظر اخلاق در وضعیت بدی گرفتار هستند و در منجلاب بی‌بند‌وباری گرفتار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ایران اسلامی در پرتوی دین و اخلاق اسلامی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به یک الگو برای دنیای اسلام تبدیل شده و در دنیا زبان‌زد شود. دانشگاه آزاد اسلامی باید در میان مسلمان و غیرمسلمان به الگو تبدیل شده و از همه جای دنیا به دنبال این باشند که در این دانشگاه تحصیل کنند.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر این مسئله تاکید داشتند که دین در بخش‌های مختلف احیا شود گفت: امروز باید این مسیر را با جدیت دنبال کرده و نقاط ضعف موجود را برطرف کنید.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید از فرصت خدمت استفاده لازم را داشته باشند تصریح کرد: اساتید در تربیت دانشجویان تاثیر بسیار زیادی دارند و در امر مراقبت و مواظبت نسبت به احکام و تعهد دانشجویان نقش‌آفرین هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تاثیرگذاری عملکرد استاد بر دانشجویان تصریح کرد: باید در همه رشته‌ها از اساتید مؤمن و متعهد استفاده شده و در همه بخش‌ها باید از مکتب اسلام دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم شیعه اهل‌بیت و پیرو امام زمان (عج) هستیم یادآور شد: امت اسلام باید در عرصه علم و اخلاق پیشتاز و الگو باشد. اجرای احکام اسلام مایه اقتدار و عظمت اسلام می‌شود و امیدواریم که خداوند شما را از یاران امام زمان (عج) قرار دهد.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول