اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏‌فقیه در دماوند:

13 آبان چهره دوم غدیر در تاریخ اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏‌فقیه در شهرستان دماوند، یوم‏‌الله 13 آبان را چهره دوم واقعه بزرگ غدیر خم در تاریخ اسلام خواند.

13 آبان چهره دوم غدیر در تاریخ اسلام است

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در حاشیه برگزاری راهپیمایی یوم‌‏الله 13 آبان در دماوند که با حضور خیل کثیری از مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد، در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: خطبه غدیر نبی مکرم اسلام(ص) بعد از حکومت اسلامی تحت رهبری ایشان و حضرت علی(ع) تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مصداق دیگری پیدا نکرد.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) به عنوان یادگاری از سلسله جلیله سادات و همچنین دانشمندی مسلط به دوران خود توانست بار دیگر به خطبه غدیر جامه عمل بپوشاند.

علاءالدینی اضافه کرد: ایشان در قالب انقلاب اسلامی در سال 1357 نمادی از غدیر که همان اصل ظلم‏‌ستیزی بود را به معرض نمایش گذاشتند.

نماینده ولی‏‌فقیه در شهرستان دماوند افزود: این مهم با ایجاد نظام مقدس اسلامی و بیرون راندن ظالمان و مستبدان جلوه‌‏گر شد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از خطبه غدیر که عمل بدان به رهبری امام راحل(ره) آغاز شد و امروز تحت امر رهبر معظم انقلاب در حال تداوم بوده، مبارزه با عوامل فساد در جهان است.

علاءالدینی با اشاره به جریان تاریخی شکل‏‌گیری واقعه 13 آبان خاطرنشان کرد: بُعد نخست جریانات ضد استبدادی از خرداد 1342 آغاز شد، اما مرحله بعدی این مبارزات از روز چهارم آبان ماه شکلی ضد استکباری به خود گرفت.

نماینده ولی‌‏فقیه در شهرستان دماوند تصریح کرد: روز چهارم آبان، تلاش آمریکا برای تحقیر امت اسلامی ایران با ایجاد مصونیت قضایی (کاپیتولاسیون) برای مستشاران این سلطه‏‌گر جهانی همراه شد.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح و برنامه توطئه‏گران علیه مردم ایران، این قانون ننگین در دولت و مجلس خودفروخته آن دوران مصوب شد.

علاءالدینی افزود: با وجود اتخاذ تدابیری از سوی دستگاه شاهنشاهی برای بایکوت خبری این جریان شنیع، خبر به امام راحل(ره) رسید و ایشان برای مقابله با این حرکت اقدام کردند.

نماینده ولی‏‌فقیه در شهرستان دماوند ادامه داد: شاه ملعون از این قصد امام راحل(ره) باخبر شد و یکی از درباریان را خدمت ایشان فرستاد و گفت که «درباره من هر چه می‏گویی بگو، اما درباره آمریکا سخنی نگویید».

وی اضافه کرد: بعد از این قضایا، سخنرانی قاطع و تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نوعی روز چهارم آبان را به نقطه آغازین نهضت اسلامی ایران به رهبری ایشان تبدیل کرد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول