اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان:

برگزاری کنگره سرداران سمنان تنها یک مراسم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان گفت: برگزاری کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان نباید تنها در قالب یک مراسم یا یادواره دیده شود.

برگزاری کنگره سرداران سمنان تنها یک مراسم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالرحیم فریدون در نشست شورای سیاست‏گذاری کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین کنگره سرداران و شهیدان در کشور در سال 1378 در استان قم برگزار شد و آغاز این کنگره‏ها از این استان بود.

وی با بیان اینکه به دستور فرمانده معظم کل قوا قرار شده است تا این کنگره‏ها در تمام استان‏های کشور برگزار شود، بیان کرد: ترکیب ستاد کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان به احتمال زیاد در نشست‏های آتی دستخوش تغییراتی می‏شود و این شورا باید در همه شهرستان‏های استان سمنان و مرکز استان اجرایی شود.

رئیس ستاد کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان با بیان اینکه جمع‏آوری آثار شهدا یکی از دلایل اصلی تعویق برگزاری این کنگره بوده است، اظهار داشت: جمع‏آوری آثار شهدا و اسناد و مدارکی که درباره آنها وجود دارد، یکی از اصولی است که باید در این کنگره مد نظر قرار می‏گرفت.

فریدون ادامه داد: این اقدام باید انجام می‏شد تا می‏توانستیم اثر، تألیف و کتاب درخور توجهی را به چاپ برسانیم تا آیندگان بدانند که هشت سال دفاع مقدس چگونه گذشت و چه دلاورمردی‏هایی در این سال‏ها انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال‏های جنگ تحمیلی حماسه‏های بزرگی آفریده شد که باید مستندسازی شود، اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه‏های شهرستانی شهدا باید در دستور کار قرار گیرد و جمع‏آوری و تالیف آثار مربوط به شهدا تا قبل از برگزاری کنگره بزرگ سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان انجام شود.

رئیس ستاد کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان افزود: کنگره‏های شهدا در تعدادی از استان‏های کشور تا امروز برگزار شده است و برگزاری کنگره نباید تنها در قالب یک مراسم یا یادواره دیده شود بلکه باید برنامه‏های خاصی در حاشیه آن تدارک دید و اجرایی کرد.

فریدون با بیان اینکه ممکن است شمار روزهای برگزاری کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان بیش از یک روز باشد، گفت: همکاری همه ادارات، نهادهای اجرایی و دولتی و مردم در عملیاتی ساختن این کنگره به ویژه برگزاری برنامه‏های جنبی لازم است.

وی با بیان اینکه باید تولید کتاب، فیلم، مستند و ... قبل از برگزاری این کنگره انجام شود، افزود: باید در رده‏های قشری برای شهدا و حماسه‏آفرینان سال‏های جبهه و جنگ، آثار و کتاب‏های شاخصی تدارک دیده شود.

رئیس ستاد کنگره سرداران و 3 هزار شهید استان سمنان افزود: باید از ظرفیت همه ادارات، دستگاه‏های اجرایی و امکانات استان سمنان برای برگزاری این کنگره بزرگ استفاده شود و از تجارب کنگره‏های استان‏های قبلی بهره برد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول