اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

افزایش مالیات بر رکود واحدهای تولیدی می‌افزاید

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در شرایط کنونی و با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران افزایش مالیات بر رکود واحدهای تولیدی می‌افزاید.

افزایش مالیات بر رکود واحدهای تولیدی می‌افزاید

حسین پیر‌موذن امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به اینکه افزایش مالیات برای بخش تولید غیر قابل توجیه و جفا به تولید کنندگان اظهار داشت: وضعیت تولید بر همگان روشن است در شرایطی که تحریم و مشکلات اقتصادی دیگر عرصه را بر تولیدکنندگان تنگ‌تر کرده است افزایش مالیات فقط بر دامنه مشکلات فرایند تولید خواهد افزود و به هیچ‌وجه نتیجه بخش نیز نخواهد شد بنابراین انتظار بخش خصوصی از مجلس این است که بدون تعلل جلوی افزایش مالیات به بخش تولید را بگیرند.

وی همچنین از نحوه عمل در قانون مالیات ارزش افزوده انتقاد کرد و یادآور شد: نحوه عمل در اخذ مالیات ارزش افزوده اکنون به گونه‌ای است که فقط تولیدنندگان آن را می‌پردازند و مصرف کنندگان و به خصوص دلالان و واسطه‌ها ریالی از این مالیات را پرداخت نمی‌کنند.

* مرحله دوم هدفمند ی یارانه‌ها کلید خورده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به طرح مطالبات و مسائل بخش خصوصی با اشاره به مخالفت مجلس با اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: نمایندگان مجلس با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالفت کردند اما اجرای این طرح با یک روش دیگر توسط دولت کلید خورده است و واحدهای تولیدی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است و نشانه آن افزایش 100 درصدی قیمت مواد اولیه است که باید راهکار مناسبی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

پیر‌موذن تصریح کرد: شیوه عمل در بورس کشور موجبات رکود در تولید را فراهم آورده است و مواد اولیه در این شرایط گاه افزایش 300 درصدی را تجربه می‌کند و در واقع بورس به محل ضد تولید تبدیل شده است.

* جهادگران سنگر تولید نیازمند پشتیبانی هستند

این مسئول با اشاره به اینکه سربازان سنگر تولید در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند، افزود: تلاشگران عرصه تلاش و تولید برای تحقق نظر مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نیز برای بی اثر کردن تحریم‌ها و توسعه کشور جهاد‌گونه تلاش می‌کنند و انتظار دارند مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب قانون محیط کسب و کار نیز گفت: از مجلس انتظار می‌رود با اجرایی کردن این قانون فضای مناسبی را برای فعالیت‌های اقتصادی و کار و تلاش فراهم کند.

پیرموذن در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: تا زمانی که صدای بخش خصوصی به درستی شنیده نشود مشکلات تولید و اقتصاد کشورحل نخواهد شد و بر دامنه مشکلات و تنگناهای اقتصادی نیز افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول