اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان:

غلبه نظام مالیاتی بر نظام سرمایه‌گذاری موجب افزایش تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: تا زمانی‌که نظام مالیاتی کشور بر نظام سرمایه‌گذاری چیره نشود و نقدینگی را کنترل نکند، تولید آرمانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

غلبه نظام مالیاتی بر نظام سرمایه‌گذاری موجب افزایش تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسن‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج با تاکید بر ساماندهی مشکلات عرصه تولید، اظهار کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها و تزریق نقدینگی به کشور با مالیات دو روی یک سکه هستند که نمی‌توان هیچ‌کدام را نادیده گرفت چون که بی‌توجهی به هرکدام از این قوانین نابسامانی بازار سرمایه را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: عرصه تولید در تمامی کشورها یک کار سخت و طاقت‌‌فرساست و این امر در کشور ما به مراتب بیشتر است.

وی بیان داشت: تا زمانی‌که نظام مالیاتی کشور بر نظام سرمایه‌گذاری فایق و چیره نشود و نقدینگی را کنترل نکند، تولید امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: چند سال است که بخش‌‌های دولتی به بانک‌ها برای اعطای سرمایه و تسهیلات به بخش تولید فشار وارد می‌کنند در صورتی‌ که مشکل اساسی کشور ما بازار سرمایه است.

حسن‌نژاد بیان داشت: تا زمانی‌که بازار سرمایه ساماندهی نشود تولید در کشور ما امکان‌پذیر نخواهد بود و ساماندهی این بازار هم حل مشکل نقدینگی را می‌طلبد.

وی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نشان نابسامانی اقتصادی را عدم سرمایه‌گذاری مردم در بخش تولید خواند و گفت: باید سرمایه‌های سرگردان مردم به بخش تولید سوق داده شود تا بازار سرمایه سامان یابد.

وی ادامه داد: زمانی‌که سرمایه‌گذاران از محل سرمایه خود و بدون گرفتن وام اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش تولید کنند می‌توان ادعا کرد که وضع تولید در کشور مناسب و مطلوب است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان بر راه‌اندازی و ایجاد مرکزی برای رصد تولیدکنندگان و تولید در کشور تاکید کرد و بیان داشت: با وجود چنین مرکزی نظارت بر نحوه تولید و عملکرد تولیدکنندگان در کشور  بیشترخواهد شد در نتیجه شاهد بروز مشکلات کمتری نیز خواهیم بود.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر تولیدکننده‌ای از مسیر تولید خارج شود بازگرداندن آن به عرصه تولید امکان‌پذیر نخواهد بود چراکه تسهیلاتی به واحدهای ورشکسته شده پرداخت نمی‌شود.

وی در پایان  از عدم استفاده از نظام تعرفه در کشور انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه چند سالی است در کشور که نظام تعرفه تعیین و ساماندهی شده ولی هنوز به کار گرفته نشده است و این به دلیل نبود مرکزی برای رصد و تعیین زمان استفاده و عدم استفاده از تعرفه است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول