اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی سنگ استان خبر داد

مهلت دو ماهه صاحبان صنایع سنگ اصفهان به دولت برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنفی سنگ استان گفت: صاحبان صنایع سنگ اصفهان به دولت برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده مهلت دو ماهه داده‌اند.

مهلت دو ماهه صاحبان صنایع سنگ اصفهان به دولت برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده

رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در جلسات داخلی مسئولان انجمن صنفی سنگ استان با اعضا، مالکان و تولیدکنندگان صنایع سنگ استان مقرر شد در صورت عدم توجه مسئولان کشور به رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده تا دو ماه دیگر بیش از 2هزار واحد سنگبری در سطح استان تعطیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: وجود مشکلات در بخش تولید سنگ سبب شده تا صاحبان و مالکان واحدهای تولیدی سنگ قادر به پرداخت مالیات پنج درصد ارزش بر افزوده نباشند.

رئیس انجمن صنفی سنگ استان در مورد عملکرد مسئولان اداره دارایی استان گفت: از طرف مسئولان دارایی همه مراحل امور مالیات صنایع سنگ با مشکل روبه‌رو شده و تاکنون قانون دریافت ارزش افزوده بر مالیات در بخش تولیدی سنگ اجرا نشده است.   

*پرداخت نحوه مالیات، صنعت سنگ استان را دچار مشکل کرده است

وی افزود: مسئولان دارایی استان با تغییر روال در پرداخت نحوه مالیات صنعت سنگ استان، سبب ضربه و خسارت به این صنعت تولیدی در استان شدند.

احمدی به جلسات مشترک با مسئولان استان اشاره کرد و گفت: در جلسات مشترکی که با اعضای کمیسیون صنایع مجلس داشتیم، مقرر شد این مشکل از طریق معاون مالیاتی وزیر اقتصاد پیگیری و در جلسه مشترک با مسئولان صنعت سنگ کشور و استان این موضوع رفع شود، اما پس از گذشت چند ماه متأسفانه این مشکل مرتفع نشده است.

وی تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولان مالیاتی و اقتصادی کشور لغو و معافیت این قانون از صنعت سنگ است.

احمدی در ادامه اضافه کرد: مشکلات بخش سنگ استان از چهار سال قبل آغاز شد و در گذشته ما از پرداخت قانون تجمیع عوارض معاف بودیم و سابقه دریافت این عوارض را از مردم نداشتیم.

وی افزود: با تصویب قانون دریافت هشت درصد مالیات ارزش افزوده توسط مجلس این قانون از سه درصد آغاز و هم اکنون به پنج درصد رسیده و در سال‌های آینده به هشت درصد افزایش می‌یابد.

رئیس انجمن صنفی سنگ استان به تأثیرات قانون هدفمندی یارانه اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای قانون طرح هدفمندی یارانه‌ها بیش از 60 تا 70 درصد هزینه‌های ما اضافه شده است و دریافت پنج درصدی مالیات ارزش افزوده رقم بالایی برای

مصرف‌کننده به همراه دارد.

*200 واحد گرانیتی در استان خط تولیدشان را تغییر دادند

وی به تأثیرات سنگ‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: با توجه به ورود بی‌رویه سنگ‌های وارداتی چینی، بیش از 200 واحد سنگبری گرانیت در استان مجبور به تغییر خط تولید خود شدند و همین مسئله سبب نابسامانی در وضعیت خط تولید سنگ استان شده است.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی دیگر رکود ساخت و ساز در کشور بود، ادامه داد: تنها ساخت و سازی که در دولت نهم و دهم رونق داشت ساخت مجموعه‌های مسکن مهر بود که آنها نیز با تعرفه بسیار پایینی سنگ می‌خواستند که این قیمت برای تولید‌کننده سنگ صرفه اقتصادی نداشت.

وی افزود: اگر قرار بود ما پنج درصد مالیات ارزش افزوده را از مجموعه مسکن مهر دریافت کنیم اجرای این قانون هزینه سنگینی را برای دولت در برداشت.

رئیس انجمن صنفی سنگ استان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار واحد سنگبری در سطح استان وجود دارند که کالاهای سنگ تولیدی خود را به صورت مستقیم در استان و کشور توزیع نمی‌کنند، تصریح کرد: توزیع فرآورده‌های سنگ آنها با واسطه انجام می‌شود و در حال حاضر نیز انبارداران و واسطه‌های فروش سنگ از پرداخت سهم مالیات ارزش بر افزوده مستثنی هستند و آنها نیز به ما مالیات بر ارزش افزوده‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی گفت: در صورت عدم رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده، بخش سنگ استان و کشور بیش از 2هزار واحد سنگبری در استان تعطیل می‌شوند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول