اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش سازمان امور مالیاتی خبر داد

اصلاح قانون مالیات مستقیم در مجلس شورای اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان امور مالیاتی از اصلاح قانون مالیات مستقیم در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

اصلاح قانون مالیات مستقیم در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیدرضا یوسفی ظهر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مالیاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هر نظام مالیاتی برای انجام مطلوب فعالیت‌ در یک پروسه مشخص، پیش‌بینی شده و استاندارد نیازمند شناسایی افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مودیان مالیاتی است.

وی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی شاه کلید نظام مالیاتی در سال‌های آینده خواهد بود، افزود: این طرح به صورت مکانیزه در زمینه وصول مالیات در کشور فعال شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه با تدوین این نظام مودیان با کمترین چالش و زحمت، نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام می‌کنند، افزود: با بهره‌مندی از این سیستم مودیان از معافیت‌های مالیاتی نیز به نحو مطلوبی آگاه می‌شوند.

وی با بیان اینکه این سیستم به صورت کنترل شده و با استفاده از فناوری روز فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: پروژه‌های مطلوبی برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده و در کشور با جدیت اجرایی می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح به مرور نیروی انسانی نیز فعال می‌شود، افزود: با اجرای این طرح مردم به مرور از رضایت بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اصلاح قانون مالیات مستقیم در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:‌ اساس فعالیت این قانون از سال 45 آغاز شده و در سال‌های 66، 79 و 81 اصلاحاتی داشته است.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اصلاح قانون مالیات مستقیم در سال‌های گذشته بر حسب نیاز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: بازنگری این قانون از طریق اهل فن، خبرگان مالیاتی، اساتید فن و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اصلاح این قانون در صورت تصویب مجلس و تنفیض شورای نگهبان این قانون اجرایی می‌شود، افزود: تا کنون بر اساس نیاز جامعه این قانون بازنگری شده است.

یوسفی با بیان اینکه باید نیروی انسانی بر اساس وظایف و مسئولیت‌هایی جدیدی که در سازمان تعریف می‌شود، آموزش‌های لازم را کسب کند، خاطرنشان کرد: برای وصول مالیاتی مناسب، سازمان نیازمند نیروی انسانی کارآمد و توانمند است.

وی با بیان اینکه ضعف بینش مالیاتی فرآیند مالیاتی را به چالش می‌کشاند، افزود: برای ارتقای نیروی انسانی کارگاه‌های مختلف آموزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه همکاران مالیاتی قضاوت اقتصادی را انجام می‌دهند، افزود: باید ممیزها به روز شده و برای ارتقای سازمان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه همکاران مالیاتی باید با آخرین قوانین و مقررات مالیاتی کشور آشنا شوند، افزود: با توجه به نقش حساس این افراد در روند مالیاتی کشور ضروری است آموزش‌های مطابق با قوانین جدید به این افراد ارائه شود.

یوسفی با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان در زمینه امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در صورت داشتن برنامه مدون و برنامه‌ریزی‌های مطلوب، استان زنجان در ردیف استان‌های برتر کشور قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد، افزود: استان زنجان در سطح مطلوبی قرار دارد.

*برگزاری آزمون تعیین سطح مالیاتی در کشور

مدیرکل دفتر آموزش سازمان امور مالیاتی از برگزاری آزمون تعیین سطح ماموران مالیاتی خبر داد و افزود:‌ این آزمون در روز جمعه 26 آبان ماه سال جاری در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این آزمون همکاران مالیاتی در قالب پنج گروه آزمون به رقابت می‌پردازند.

یوسفی خاطرنشان کرد: این آزمون در دوره‌های کاردانی و کارشناسی مالیاتی به عنوان کمک ممیز، کارشناس ارشد مالیاتی به عنوان ممیز، رئیس گروه مالیاتی به عنوان سرممیز، رئیس امور مالیاتی به عنوان ممیز کل و معاونین مدیرکل مالیاتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول